Beetje regelmaat is wel zo prettig.

Oei, al half tien.
Vlug de krant dicht en als een haas naar boven, douchen en….
…waarom eigenlijk? bedacht ik me, als zo vaak.
Nog steeds overkomt me dit.
Terwijl ik alle tijd van de wereld heb, geen baan, geen gezin, ik zou de hele dag in duster kunnen lanterfanten zonder iemand tekort te doen.
Het zit erin en raak je niet kwijt, hoor ik.
seniorspair-5268326__340Maar dat is niet het enige.
Ik wil niet de hele dag lanterfanten, ik houd bewust regelmaat aan en volgens mij doen de meeste gepensioneerden dat. Het voelt beter, minder verloren, als je een soort plichtjes hebt al zijn ze minimaal. Ongeveer vaste uren voor maaltijden en opstaan en winkelen. Een club en een bezoekadres.
Daartussendoor kun je nog heel veel de vrije vogel uithangen.
Dus.
Is half tien te laat en vlieg ik als een havik naar boven voor de douche en….
==