Het wordt licht

’s Morgens merk je het voor je je ogen opent, althans, zo lijkt het, dat je het kunt zien in je slaap.
Tegen achten bedenk ik of ik zal gaan voor koffie of nog even blijf soezen.
Maar soezen bij daglicht lukt niet altijd.
Tegen zessen ’s avonds denk ik opnieuw na: gordijnen dicht of de schemer nog even laten.
Prettige vraagstukken zijn dat.
Over schaatsen in/op open water en de TdT die niet doorgaat heb ik geen andere gedachten dan dat het geen haalbare kaart is want te laat in het jaar, de zon heeft teveel kracht.  En dat hadden we kunnen voorspellen.

Eén minizorgje is er nog en dat zijn de bestelde boodschappen die morgen worden gebracht. Ik had een paadje vrijgemaakt bij de voordeur, een aardige buurman had er meer van gemaakt maar kon niet alle ijs wegkrijgen van het trottoir, de laag is te dik.
Nu hoop ik maar dat de bezorger veilig bij de voordeur komt.
Ik zie hem al glijden en de krat wegzeilen, inhoud over de stoep en onder auto’s wegrollen, hij kreunen, ik er sukkelig bij staan, gottegot wat een toestand.
Laat ik niet verder denken, dit is niet constructief.
Straks naar een warm bed met een boek, dat is een prettiger vooruitzicht.
Nog een kop thee en een mee naar boven.
Een laatste slok, zoetjesaan in slaap vallen en doorgaan tot de zon opkomt.
==

Categorieën: zon

35 gedachten over “Het wordt licht

  1. Dat beeld van die bezorger krijg ik niet meer weg…misschien droom ik er wel van.
    Het licht is er duidelijk.
    De elfstedentocht is vaak in februari geweest…… maar ik hoop dat het ijs er te slecht voor is…. dat voelt beter dan dat het vanwege corona niet door kan gaan en dan krijg je weer allerlei protesten en zo. Het ziet er niet naar uit dat hij door had kunnen gaan, de dooi komt te snel.
    Welterusten!

    Geliked door 1 persoon

  2. Wel een verlichtende voorbode dat het al eerder licht is.
    Wat aardig van de buurman en de bezorger van de boodschappen.
    Sinds mijn uitvallen laat ik ze ook bezorgen, best wel veilig en makkelijk.
    Als de bezorger zou vallen, help je hem echt wel.
    Een warme rustige nacht gewenst. Hans

    Geliked door 1 persoon

  3. Bij ons in de buurt schaatsen al. Ik kreeg te horen van onze broer. Je foto is zeker mooi. Heb jij zelf deze foto gemaakt? Wat heb jij goede buurman zeg. Mag in de krant. Net even bij ons heeft het gesneeuwd. Nu schijn volop bij ons. Heel raar! Fijn weekend.

    Geliked door 1 persoon

  4. Onze bezorgende medemens heeft best lastig de laatste dagen. En niet ieder pad is schoongemaakt. Het wordt inderdaad lichter en ’s avonds al iets langer licht. We gaan de goede kant op

    Geliked door 1 persoon

  5. Wat dat licht betreft … nu alleen nog hopen, dat het volgende week wanneer de dooi is ingevallen niet de hele dag zwaar bewolkt en grijs is. Dan lijkt het ineens weer een stuk donkerder, vrees ik.
    Ik hoop eerlijk gezegd nog tegen beter weten in, dat de ‘weerpluim’ defect was en dat het toch nog twee weken zulk mooi winterweer blijft. 😉

    Geliked door 1 persoon

  6. Prachtige foto trouwens. Ja de schaatskoorts blijft niet, al moet ik zeggen dat sommige best wel risico’s nemen, als volwassenen denk ik nog ja je weet waar je aan begint. Zie ik echter peuters dan vervloek ik de Ouders om zo’n kleintje bloot te stellen aan toch wel een groot risico weg te kunnen glijden. Laten we hopen dat de bezorger stabiel blijft staan, zodat hij en je boodschappen daar komen waar ze horen. 🙂

    Geliked door 1 persoon

  7. Zie je al staan wachtend op de bezorger en morgen staat er hier een foto van een uitglijder 😉
    Ja je stoep en straatje schoonhouden geld nog steeds ook al doet de jeugd dat steeds minder.
    Behalve als ze er zelf last van hebben haha
    Ja de zon en licht daar zijn we allemaal weer aan toe…
    Fijn weekend

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.