Goedkope supermarkt

Daar kom ik haast nooit meer.
Toen echtgenoot nog leefde kwamen we er wel  en ik moet zeggen dat veel van het aanbod ons beviel, in het begin.
We aten graag hun lekkere dingen voor het weekend.
Daarbij een passend glas van het een of ander.
We namen het ervan tot we begonnen te twijfelen
Er was iets, iets waar we niet de vinger op konden leggen.
Sommige artikelen waren te ‘gemakkelijk’, ik weet niet hoe het anders te zeggen. Je at  er te gauw te veel van.
We namen aan dat de lage prijzen de oorzaak waren (‘het is zo goedkoop, we nemen nog maar een plak’), dat scheen het meest logische.
Maar gaandeweg leek ons dat niet de oorzaak. Bij de meeste supermarkten heb je voordelige aanbiedingen en die waren niet verschillend van de gangbare producten,  je hapslokte ze niet zomaar weg.
Je kreeg bij deze goedkopere zaak het gevoel alsof er iets met de ingrediënten gedaan was, een popi stofje toegevoegd of juist een kruidige eigenschap   eruit gehaald. Minder pittig. Makkelijk slokbaar. Dus snel op waardoor je nogmaals boodschappen deed. Slim.
We stopten met deze winkel.
Nog steeds weet ik niet of we het ons verbeeldden.
Of alleen maar gulzig waren door de goedkoopte. Maar ik denk het niet.
==