Oog, links of rechts stemmen?

Dit typ ik met één oog, het rechter. En met alle vingers.
Niet helemaal zuiver want als je links te weinig ziet krijgt rechts de overhand en dat is een onaangenaam idee.
Mijn opvattingen zijn niet heel rechts.
Ook niet volledig links trouwens, eerlijk gezegd weet ik het niet precies, zoals veel mensen die ik ken zweef ik ergens tussen een paar andere richtingen in.
Het lastige linkeroog maakt het er niet gemakkelijker op, het heeft een wazig zicht.
Ik reken er op dat het met de a.s. verkiezingen verbeterd is en ik zodoende een objectieve keuze kan maken.
Maar ja, wat is objectief.
Het ligt eraan wat je leest. Wat je bekijkt. En, heel veelzeggend,  met wie je omgaat en naar wie je luistert.
Dat mijn linkeroog  niet in orde is zegt dus niet alles.
Zucht.
Ik hoop dat beide ogen in orde zijn wanneer ik mijn stem moet uitbrengen, voor welk orgaan dan ook.
Stel je voor dat je op een nitwit stemt en dat niet meer terug kan draaien.
Akelig idee …
==