Ook sterren verouderen dus.

Onlangs zag ik een foto van een oude filmster, kan even niet op zijn naam komen.
En van BB en een andere Hollywoodster, hun namen bleven eveneens duister.
Af en toe komt je een vroegere beroemdheid onder ogen en dan kijk ik er van op dat ze nauwelijks te herkennen zijn. Eigenlijk helemaal niet, maar dat kan aan mezelf liggen.
Het troost me dat ook mooie mensen oud worden en waarschijnlijk kwalen krijgen.
In je gedachten zie je ze alleen als knapperds en dan blijken het gewone mensen te zijn. Als wij.
Ik weet het, het is oppervlakkig van me en het zal mijn afgunst geweest zijn maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.

Ik ben niet buitensporig ijdel en accepteer mijn leeftijd, maar een paar dingen zijn jammer.
Verlies van durf bijvoorbeeld. Ik was altijd onbesuisd, vloog trappen op en af, het vallen nam ik voor lief.  Nu durf ik amper te fietsen.  De oren zijn waardeloos. Leesbril. En meer van dat.
Tussen haakjes, het schiet me weer te binnen: de foto’s waren van Schwarzenegger,  Bardot en Julia Roberts, ik ben in goed gezelschap. Dat ik de namen nog terugvond…
Het is een overwinning.
Als oudje val ik mezelf nog mee.  (afkloppen)
==