Nou dat weer

Voor sommige situaties en mensen heb ik gehoorondersteuning nodig. Gaat prima.  Maar vrij plotseling doen beide apparaatjes vreemd, ze beginnen te fluiten zodra ik in de keuken kom en stoppen daarmee  in het volgende vertrek.
Ik keek naar koel-/vriezer, magnetron, vaatwasser, cvketelthermostaat, radio, lampen, oplaadkabeltjes (die constant in de stopcontacten zitten) maar vond niets bijzonders.
In andere ruimtes is ook elektrische apparatuur aanwezig, daar heb ik geen last mee.
Is dat niet raar?
Het is een hinderlijke gewaarwording, de tonen zijn zo hard en hoog dat ik de toestelletjes binnen een nanoseconde uitdoe en dan vallen ze direct stil.
Nu kan ik wel denken aan martelen-op-afstand  maar daar geloof ik niet in, dat zijn ideeën voor James Bond. Wie zou een eerbare blogster willen pesten en waarom?
Volgende week kan ik naar de orenwinkel al heb ik er weinig zin in. Daar hebben ze zowat overal oplossingen voor die meestal veel geld kosten.
Dus, als iemand een idee heeft….?
Update:
oorzaak van fluiten gevonden, oorzaak lag bij de vaatwasser. Vermoedelijk een mankement. Daarmee kan ik natuurlijk niet naar de orenwinkel…. ☻

Een andere kwestie is dat er een paar plaatsen zijn waar mijn reacties niet doorkomen. Ik heb mijn instellingen gecontroleerd en gezien dat ze, voor zover ik weet, in orde zijn.
Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?