Emancipatie voor dummies

Ik vraag me af, zei een man tegen zijn vrouw, waarom ik moest emanciperen. Ik ben toch al een man? En jij bijna.
Dan, zei de vrouw, wordt het tijd dat je je vrouwelijker gaat gedragen.
Zou het? twijfelde de man, dan hebben we straks een man die vrouwelijk gaat doen en een vrouw die zich als een man gedraagt. Kunnen we toch netzogoed alles bij het oude laten?
De vrouw zuchtte.
Jij snapt ook nooit iets, zei ze. Maar ja, een man hè…
… en jij als geëmancipeerde. Zei hij.
man-vrouwhassle-2115059__340
=

36 gedachten over “Emancipatie voor dummies

  1. nee ik ga mezelf niet vrouwelijk gedragen en de vrouwen hoeven zich voor mij niet mannelijker te gaan gedragen pppfffttt
    we gewoon zijn wei je bent en elkaar respecteren is mijn motto

    Geliked door 1 persoon

  2. Met een man in huis die het huishouden voor zijn rekening neemt, terwijl ik me liever met organisatie en de zakelijke kant bezig houd zitten we al een heel eind op de goeie weg, maar bijschaven kan altijd. 😂😂

    Geliked door 1 persoon

  3. Wat vrouwen bedoelen met dat emanciperen is toch vooral dat mannen zich gedragen zoals hun vrouwen willen. Dat ze gewoon niet tegenspreken, klussen als het gevraagd wordt, de hond uitlaten, niet eenzijdig bepalen wat er op de tv te zien is, en hun vrouwen tot in lengte van jaren op een voetstuk zetten. Ook zonder dat ze daarvoor (al dan niet in bed) beloond worden…jaja…Maar een echte man trapt daar niet in natuurlijk…..Maar die zijn wel grote uitzonderingen…..:)

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.