Zelf…

‘Limoncello recept‘, lees ik op een reepje papier. /met citroenen
En ‘muur witten‘.
Over limoncello las ik dat het bijzonder lekker is (want met wodka) en makkelijk te maken.
Het zal best een geslaagde combinatie zijn, ik herinner me ooms die citroentjes-met-suiker dronken. Verlekkerd smakkend.
Van zelf maken is het nooit gekomen.
schilderenpainter-2247395__340
‘Muur witten‘ is een heel andere kwestie.
Dat deed ik altijd, niet de muren maar de plafonds, een jaarlijks karwei net als behangen. Gashaarden, roken en koken maakten het noodzakelijk, je deed het gewoon.
Nu zijn het de muren die wit zijn. Als ik ze zo bekijk zijn ze het nog steeds, ongeveer, een kleurtje zou beter zijn. Zelf kwasten? Zou kunnen. Misschien. Ik denk erover na want een vakman is prijzig.
Als ik de trap erbij neem? Maar wat als ik val?
Verder denk ik liever niet.
Pfff…
Ik ga voor de limoncello.
-=