Lezen of dromen

Wat is het verschil?
Kan het niet lezen èn dromen zijn?
Het is me ooit gezegd: jij vlucht in je boeken. Ik ging er niet op in, de spreker was een zogeheten kenner van psychologie.(hij las de weekendbijlage van zijn krant)
Maar het is aardig er over na te denken. En een gesprek te voeren.
Of je daar wijzer van wordt?
Geen idee, het zal me worst wezen.
Ik lees en droom lustig door. Eet er een patatje bij.
==

31 gedachten over “Lezen of dromen

  1. Geen patatje maar een chocolaatje … dat hier al stond van met Pasen. Ik ben altijd een dagdromer geweest. Dat ik er in vluchtte heeft nooit iemand gezegd, wel dat ik in de wolken leefde.

    Geliked door 1 persoon

  2. Ik vind dromen belangrijker dan wat een psycholoog zegt, die droom kan waarheid worden, de wens is de gedachte dus 😉

    Dus blijf lekker dromen, en hoezo vluchten in een boek, ze maken en zorgen dat creativiteit en fantasie tot uiting komen, en wie weet, lees je wel een waar gebeurd verhaal. Misschien een verhaal nog erger dan in welke krant dan ook staat.

    X

    Geliked door 1 persoon

    1. Er zit een kern van waarheid in voor degenen niet niets met de realiteit te maken willen hebben. Sommige jonge meisjes bijvoorbeeld.
      Maar om dat botweg te stellen als algemeenheid, zonder kennis van de menselijke geest….

      Geliked door 1 persoon

        1. Over dat laatste had ik al eens geblogd. Levenservaring speelt uiteraard een rol, is dat wijsheid? Ik kende menige bejaarde die niet bijzonder verstandig was.
          Over psychologie kan ik niet veel zeggen, het vak behelst heel wat meer dan een paar logische verklaringen.

          Geliked door 1 persoon

          1. Ik zeg niet dat het wijsheid is, maar een psycholoog leert vanuit de boeken, en je hebt het dagelijks leven, elk mens is anders. Laat ik het zo zeggen, ik heb er hele slechte ervaringen mee, psychologen… en toch ben ik uit de duistere krochten van mijn hersenpan geklommen, maar dan wel dankzij normale mensen als jij en ik… zonder enige studie, wel levens ervaring.

            Geliked door 1 persoon

              1. Dat wilde ik al zeggen voor mij is het gelijk aan filosofie,je kunt er uren over babbelen. Of je kunt doen, de logische verklaringen die jij noemt, noem ik bijv. ook psychologie, nou ja, daar gaan we dan.. filosofie 😛 hahaha Wat blijft, elk mens is uniek. ❤

                Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.