Zo doe je dat

Vandaag een krantenberichtje over potloodventerij in de omgeving.
Meteen schoot ik in de lach, niet om de dader, om het verhaal van iemand. Een paar jaar geleden.
Er waren al een enige weken klachten, het gonsde van geruchten over een gevaarlijke viezerik en de politie verzocht de mensen dringend aangifte te doen ingeval van confrontatie.
Uiteraard werd dit besproken bij de koffie. Men leek het te beschouwen als een zwaar seksueel misdrijf.
Een vrouw, rond de zestig, schudde haar hoofd.  Ze had hem gezien zei ze.
‘Echt waar? Deed hij je niks?’
‘Bende gek, da durven zulke nie. Ik fietste over het bospaadje en daar stond’íe, mee z’n ding uut de boks.
Gaot naar huus, vuulik, riep ik en ben gewoon doorgereje. Geen last meer gehad.’
=
ps
de cartoon die ik wilde plaatsen werd afgewezen met deze tekst:
potloodventercartoon-stick-drawing-conceptual-illustration-260nw-1224305944.jpg Dit bestandstype is niet toegestaan in verband met veiligheidsredenen.

Tja…

 

31 gedachten over “Zo doe je dat

  1. Heb het plaatje gezocht, maar ik denk dat net als de potloodventer, de schrijfvaardigheid te kort doet.
    Als vrouw moet je gewoon van je afbijten, het blijven lullo’s. Hans

    Geliked door 1 persoon

  2. Ook ik ben ooit verrast door een potloodventer. Ik was gewoon ‘perplex.’ Mijn zus die psychiatrisch verpleegkundige is, vertelde mij dat ik heel rustig had moeten reageren en zeggen ‘jongen, heb je het niet koud zo in je blote piemel?’ Goed dat ik dat weet voor een volgende keer 😁

    Geliked door 1 persoon

  3. Hulde voor die vrouw!
    Een onderkoelde reactie is in zo’n geval vaak het best, want meestal zijn het zielige figuren die bij wijze van spreken al schrikken wanneer je ‘boe’ roept. Maar eerlijk is eerlijk, er is nogal wat zelfvertrouwen nodig om zo’n onderkoelde reactie op het moment direct te kunnen geven.

    Geliked door 1 persoon

  4. IK ben man en snap dat dus totaal niet. Wat moet je met zo’n stukje opwrijfvlees in de kilte van de heide of een industrieterrein?? Vrouwen afschrikken, meisjes imponeren?? Ooit woonden we in een flatgebouw waar ik op een dag een naakte vent zag staan die op de galerij bezig was met dat wart veel mannen en vrouwen gewoon in bed doen naar behoefte. Zijn uitgestorte vocht bleef achter op het beton. Daarna schoot hij naar binnen. Gelukkig niet op onze etage. Maar ik vond het wel intrigerend, want je staat toch letterlijk en figuurlijk voor paal bij je buren.

    Geliked door 1 persoon

    1. Het gaat niet om imponeergedrag. Het is een ziekelijke behoefte zich te vertonen.
      Ook vrouwen kunnen er last van hebben.
      ‘Pronken met jezelf’ (Ben van Weelden) is een van de boeken die uitleg geven.

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.