Tv en ik

Gisteravond: geen beeld op tv.
Alles nagelopen, mediabox uit- en aangezet, kabels eruitgetrokken en ingeplugd, stekkers, knoppen, handleidngen, storingen zoeken, alles wat je je bedenken kon deed ik.
Niets hielp en bij Ziggo was de helpdesk doorlopend bezet.
Nou ja, dan maar een avondje zonder, er lagen nog een paar boeken. Het komt voor dat zo’n ding het de volgende dag zomaar weer doet. Niets zo eigengereid als elektronica.

Maar vanavond deed hij wéér niks. Stond me stom aan te gapen, daar kon ik niet tegen.
Opnieuw het volledige traject nagelopen, ergernis-zweet vloog in stralen van me af en ik was er na aan toe het toestel een schop te geven.
Bellen hielp niet: ‘Het is nog steeds erg druk, laat Uw nummer achter dan sms-en wij U…’
Rot op.
Ik werd al kwaaier, het was de tv of ik en ik zou winnen! Wat dacht ‘ie wel?

Tot het tot me doordrong hoe ik me aanstelde.
Dat ik niet eens wist wat ik wilde zien en er een zinloos punt van maakte.
Wie weet had het toestel ook last van de warmte.
Rustiger nu bekeek ik nog eens de handleiding, drukte daarna kalm op de aanknop.
En had beeld. En keek er naar
Tevreden.
Dat had ik toch maar mooi zelf gefikst.
==