Tv en ik

Gisteravond: geen beeld op tv.
Alles nagelopen, mediabox uit- en aangezet, kabels eruitgetrokken en ingeplugd, stekkers, knoppen, handleidngen, storingen zoeken, alles wat je je bedenken kon deed ik.
Niets hielp en bij Ziggo was de helpdesk doorlopend bezet.
Nou ja, dan maar een avondje zonder, er lagen nog een paar boeken. Het komt voor dat zo’n ding het de volgende dag zomaar weer doet. Niets zo eigengereid als elektronica.

Maar vanavond deed hij wéér niks. Stond me stom aan te gapen, daar kon ik niet tegen.
Opnieuw het volledige traject nagelopen, ergernis-zweet vloog in stralen van me af en ik was er na aan toe het toestel een schop te geven.
Bellen hielp niet: ‘Het is nog steeds erg druk, laat Uw nummer achter dan sms-en wij U…’
Rot op.
Ik werd al kwaaier, het was de tv of ik en ik zou winnen! Wat dacht ‘ie wel?

Tot het tot me doordrong hoe ik me aanstelde.
Dat ik niet eens wist wat ik wilde zien en er een zinloos punt van maakte.
Wie weet had het toestel ook last van de warmte.
Rustiger nu bekeek ik nog eens de handleiding, drukte daarna kalm op de aanknop.
En had beeld. En keek er naar
Tevreden.
Dat had ik toch maar mooi zelf gefikst.
==

27 gedachten over “Tv en ik

  1. Ik kijk dan eerst op storing.nl hoeveel klachten er zijn.
    Maar is ook geen garantie, je hebt wel de nodige inspanning geleverd om het zelf op te lossen.
    Rust is de beste monteur. Hans

    Liked by 1 persoon

  2. Herkenbare ergernis. Gelukkig heb je het zelf kunnen oplossen. Bij dergelijke problemen vind ik het jammer dat je op die flatscreens niet eens lekker kan meppen zoals voorheen op die oude tv’s. Dat slaan hielp vaak, vooral voor de frustratie. Helaas zit er enkel nog een iel lijstje rond het scherm.

    Liked by 1 persoon

  3. O, dat vind ik zo irritant als iets niet werkt. Vaak kijk ik eerst op allestoringen.nl of rechtstreeks bij de provider. Dan ga ik evt. herstarten etc. Lukt het niet dan neem ik contact op met de provider. Een keer moest ik toen steeds herstarten en resetten….ben dagenlang bezig geweest……steeds moest ik weer iets proberen dat ik al meer keren gedaan had……tot bleek dat mijn buren hetzelfde probleem hadden. Dat gemeld en toen bleek het probleem verderop te zitten!
    Mijn tv staat vaak aan.

    Liked by 1 persoon

    • Irritant, en de adviezen ken je uit je hoofd. Ik bel ook niet meteen.
      Check de buren en evt.storingen, en kijk dan verder. Als er niets helpt wacht ik af. Soms een uur, of een dag.
      Deze keer werd ik driedubbel kwaad, dat gooi ik op de warmte. ☻

      Like

  4. Sorry, maar ik lig in een deuk hiero…. om je laatste zinnen… druk op de knop… gevalletje, zo leest het dan weg, of je stopt de stekker erin, hahahaha

    Ziggo, hou op, schei uit, mijn Liefste zit er nu ook even nog… krijg hem nog wel naar de KPN 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  5. Maar…paar dagen terug viel ineens Netflix uit. Zo maar. Gek genoeg bleef tv wel beeld geven. Maar WIFI ook vertrokken. Je denkt dan toch dat het aan jouw installatie ligt en doet wat men je normaal voorschrijft, uit en weer aanzetten van modem, nog een keer de hele installatie. Maar geen enkel resultaat. Gelukkig konden we via 4G ontdekken dat het een Ziggo-probleem was. TV-kijken was geen optie. Hoewel alles daarvan het deed was het aanbod zo matig dat het niet op te brengen was om er naar te kijken.

    Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.