regenmijmer


Vandaag bijna verdronken
net op tijd gered.
Tot aan mijn hoofd verzonken
in een modderstroomballet
een kikker spoog met vonken
het leek wel cabaret.
Ik greep me vast aan stronken
van een heet buffet
dat zielloos lag te lonken
naar een verzopen slet.
Na uren morse bonken
op een goor skelet
hesen een paar jonken
me als een marionet
omhoog. Ze stonken
maar’t was mijn modderig vet.
Zo avontuurlijk ronken
deed ik vannacht. In bed.
© Bertjens

14 gedachten over “regenmijmer

  1. Ik droom soms van kruiden, van groenten, gehakt
    Van krenten en pruimen van slagroomgebak (in den haag rijmt dit)
    Ik zwoeg in de keuken, ik bak en ik braad
    Het komt maar niet klaar omdat de de kookwekker gaat

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.