Cadeaubonnen


Er ligt een cadeaukaart van de HEMA.
Ook een bakkerscadeaukaart.
Ergens viste ik een vermiste boekenbon op.
Sjonge, wat een luxe dit in voorraad te hebben zonder ze direct te hoeven besteden.
Daar moest je in de gezinsjaren om komen, we stonden al bij de winkel voor de postbode de straat uit was.
Nu is het een aardig achter-de-handje. Het komt goed uit dat ik graag iets lekkers eet en een boek lees, de kaartjes zullen tijdig ingewisseld worden. Denk aan HEMA tompoezen of een taartje van de bakker of allebei,  gelardeerd met hoofdstukken uit een vers boek en als extra een glas chardonnay om de gulle giften te vieren. Die koop ik zonder bon, je kunt niet alles hebben.
Wat het mooist is? Dit is niet verzonnen.
Nu heb ik iets lichtzinnigs om over na te denken, wel zo prettig na het doorspitten van deprimerende krantenartikelen.
Navalny – fieldtests – OMT – Rutte c.s. – ic – Myanmar –  genocide Armenië – en meer. Je wilt het allemaal lezen maar een taartje als sluitpost maakt het beter verteerbaar.
Dan maar egoïstisch, ik kan het kabinet toch niet redden, laat staan de rest van de wereld.
==