Geen kunst aan

Aangestoken door  https://projectrembrandt.ntr.nl
een programma waarin amateurschilders de grote meester trachten te evenaren, deed ik ook een poging.
Daar ik niet kan schilderen nam ik het potlood en tekende enkele meetkundige portretten.
Uit de losse pols hè, zonder liniaal of geodriehoek! Ik heb er dan ook wel tien minuten over gedaan voor ik tevreden was. (Eerlijk gezegd was het niet moeilijk.)
Helaas, zowel de NTR als het Rijksmuseum zagen niets in mijn werk, sterker, ze dachten dat het een grap was.
Nu plaats ik ze hier. Kijk en oordeel zelf.
ps
Het hart-gezicht is een extraatje, uit liefde voor de kunst.
==

38 gedachten over “Geen kunst aan

  1. IK had en heb geen talent voor tekenen. Best frustrerend. Als ik soms zie hoe sommigen uit de losse pols even wat neerkliederen en het nog lijkt ook……..Pfoeh. Maar met de camera kan ik veel meer, dus is het Prefecte Plaatje van RTL4 meer mijn ding…..

    Geliked door 1 persoon

  2. Oefening gedurende jaren baat duidelijk kunst, de geometrische figuren zitten er nog lekker in. Ik mis alleen het trapezium nog. En ik vind het mooi om te zien dat je met het hartje toch nog een poging hebt gedaan om los te komen van dat wetmatige. 🙂

    Geliked door 1 persoon

  3. Whahahahahaha heb je dit echt opgestuurd dan? Ik vind het subliem, ik ben ook weleens geneigd om mijn oude tekenschriften op te sturen, althans, copy’s dan… of iets.. mijn originelen blijven bij mij 😉

    Ik kijk het dus ook, soms denk ik, ik ga weer even houtskool pakken, maar ja dat haakwerk.. moet af… 😉

    X

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.