Grote meid!

Dit bericht baby-7,3-kilo deed me terugdenken aan een moeder die ik gekend heb, zij kreeg een baby van ruim dertien pond, ook een aardig gewicht.
Ik had nog nooit gehoord van een kindje met dat gewicht en geloofde het niet.
Toen ik het babietje zag kon ik er niet bij dat het pas tien dagen oud was.
In de kinderwagen sliep een bijzonder gaaf meisje, je verwachtte dat het wakker zou worden en de armpjes naar je uitstrekte. Vergeleken met de kleintjes die ik bij broer en zussen zag was het een peuter.
baby-1299514__340
De ouderen vertelden dat het vaker voorkwam, dat was nieuw voor me.
Ik wist niet of een baby van dit formaat een grote of zware volwassene zou worden, ik wist eigenlijk niets.
Wel wist ik dat ik later ook graag een superbaby zou krijgen, het leek me veiliger, je had er houvast aan.
Men lachte me uit en terecht: toen het zover was hield ik ze stevig vast.
==