Liefde overwint bijna alles

Net in Oost-Brabant wonend fietste ik naar school.
Een jongen haalde me in en bleef naast me rijden.
Ik voelde me zeer vereerd. Meteen al een knappe inwoner aan de haak, sjonge.
-Hoe vienut hier? vroeg hij.
Ik keek hem aan en haalde de schouders op.
Hij probeerde wat anders.
-Wan elend bij de familie D wa.
De eland van de familie D…?
Mijn ogen werden almaar groter.
Hij keek me aan met een blik van -belazer-je-grootje-.
En had er genoeg van.
-Houdoe, zei-t-ie en sloeg rechtsaf.
-Wat zeg je? vroeg ik ook nog.

Ach, hij was nog maar dertien of veertien, net als ik, waarschijnlijk zou hij mijn Zaans ook niet hebben begrepen.

 

18 gedachtes over “Liefde overwint bijna alles

    1. Elend is ellende, ik verstond eland 🙂
      Volendams is ook lastig maar welk dialect is dat niet. Een zus woont in Friesland, een in Groningen, schoonzus in Zeeuws-Vlaanderen enz. het is allemaal Nederland .
      Dialecten vind je in alle landen.

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

