SGP-idee

Trouw: vd Staaij over euthanasie

Van der Staaij zal Nederland wel eens even op de kaart zetten.
Het ontbreekt er nog maar aan dat hij de regering van moordplannen beschuldigt.
Hij heeft recht op zijn eigen overtuiging, hij mag die verdedigen (al snap ik niet waarom we geregeerd moeten worden met de bijbel in de hand)  deze publicaties -er komen er nog meer in andere landen- lijken me onverstandig.
Nederland is weliswaar een nietig landje  maar willen we nog een béétje meetellen dan moeten we niet bekend staan als een land met een dodelijke overheid.
Stel je voor, verkiezingen voor Pietje de Dood☻

23 gedachtes over “SGP-idee

  1. Meestal kijk ik niet naar uiterlijk, maar in dit specifieke geval maak ik een uitzondering. Ik dacht nogal spontaan aan “Ja Zuster, Nee Zuster” bij het zien van zijn foto.

    😎

    Liked by 1 persoon

      1. Misschien.Enige jaren terug hoorde ik van een paar Fransen dat ze toen al geloofden dat bejaarden hier doodgespoten werden.
        Als nu ook een partijleider dit gaat verkondigen…

        Like

  2. Hij overdrijft hierin heel erg, maar helaas verkondigd hij dit nu tot ver over de grenzen.
    Sommige mensen moet je hun dood gunnen! Natuurlijk moeten er wel duidelijke regels voor zijn en daar zal vast nog wel wat aan te verbeteren zijn, maar ik ben blij dat de mogelijkheid er is in Nederland! Ik vind het echt onmenselijk om mensen eindeloos te laten lijden als het uitzichtloos is! Ook kan lijden worden voorkomen door bijtijds te euthanasie toe te passen.

    Liked by 1 persoon

      1. In sommige opzichten wel eens te streng, maar ook dat kan aangepast worden….. het zal natuurlijk moeilijk zijn om het voor iedereen perfect te maken, maar er moet wel steeds gekeken worden waar de regels niet goed zijn…… ik hoop dat dat ook gebeurt!

        Liked by 1 persoon

  3. Ik heb het ook vanavond op de Tv gehoord. Het toeval wil dat mijn vriendin die ik 26 jaar kende, euthanasie 0p 29 juni jl. heeft toe laten passen. Haar familie was in haar huis aanwezig. In dezelfde week heb ik en een aantal andere vrienden afscheid van haar genomen en hebben wij nog gepraat. Het is haar eigen besluit geweest omdat ze ongeneeslijk ziek was en er geen positief resultaat in het verschiet lag, aldus de artsen. Heel heftig, maar wie ben ik om over haar keuze te oordelen.

    Liked by 1 persoon

  4. De PVV vind ik geen democratische partij omdat die maar 1 lid toelaat. De SGP staat daar maar net achter omdat ze de vrouwen niet volledig deel laten nemen. Ik hoop dat ie dat ook even meldt in zijn kruistocht.

    Liked by 2 people

  5. Vanavond gehoord: Van der Staaij heeft afstand genomen van de sappige kop boven het artikel in de WSJournal. Het was een bedenksel van de krant, wat had hij anders verwacht?
    Niet dat het mijn mening verandert.

    Like

  6. Ik heb dit niet echt gevolgd, maar over euthanasie heb ik wel een mening. Sommige mensen weten niet waarover ze praten… omdat ze nog nooit iemand hebben zien sterven met helse pijnen of intens lijden. Ze hebben geen recht van spreken of (ver)oordelen als ze er geen ervaring mee hebben. Ieder moet de vrije keuze hebben om eruit te stappen bij uitzichtloos afzien als hij/zij dat wil. Het geloof doet hier niet terzake.

    Liked by 2 people

    1. Dat vinden leden van de SGP en andere religies juist wel. Zij vinden dat alleen hun god mag beslissen over leven en dood.
      Ze baseren zich op boeken van eeuwen her waarvan de vertaling op sommige punten ook nog discutabel is.
      Moeilijke zaak.

      Liked by 1 persoon

  7. Deze (in mijn ogen al lang enge) man is gevaarlijker voor NL dan Geert en Thierry. Het goede buitenland, dus niet de USSR van Wierd Duk, die op de radio een stuk menselijker overkomt dan op Twitter dus NPO1 niet meer uitnodigen aub!… mag ik nog verder gaan hier Bertie, hier waar niemand weet wie ik ben, is wel leuk want dat weet ik ook niet, wie weet helpt het, hoe dan ook, die vd Staaij is veel gevaarlijker want het hele goede buitenland weet dat er overal leugenaars zijn als Wilders en Baudet. Leugenaars die doen alsof ze ergens tegen en VOOR zijn, islam en oudere mensen, nou die laatste heeft Wilders toen hij nog de rechtsbuiten van de VVd was in 2004 echt nooit in een motie over hun kalende bolletjes geaaid, in tegendeel, slechts de AOW voor mensen met SLECHTS AOW verlaagd of zo een typische VVD streek. En het Bidet jongetje zat toen nog zijn verkrachting fantasieën op te schrijven alwaar er maar heel weinig van verkocht worden. Afijn, de buitenslands weten van deze politieke onbenullige relschoppertjes. Maar als er nu zo een engerd langs komt dan lijkt NL plots op Israël waar geen rechts kabinet kan bestaan zonder idioten (mijn mening) met lange baarden, zwarte jurken en krullen en waar het voor een vrouw bijkans onmogelijk is om te scheiden, daar is de sharia een avondvullend cabaretavond bij, echt, op of de tea party van de VS waar zelfs een verkrachte vrouw geen abortus mag plegen, allemaal stokpaardjes van deze man die vast, dat is nu wel weer zielig, in zijn jeugd is misbruikt, in ieder geval geestelijk.

    Dus, hij is er even niet, grenzen dicht.
    Dank je wel Bertie dat ik op deze schone zaterdag even een voetprint bij je achter mocht laten. Laat maar weten of dit eenmalig moet zijn, kan ik best begrijpen.

    Liked by 1 persoon

    1. Dat is aardig Mark,dat je op bezoek komt.
      Wilders en Baudet zijn geen lekkertjes en ik snap dat je de link vdStaaij-Israel legt. Haha, misschien vindt hij dat minder erg dan de wetten in Nederland.☻ Over het buitenland gesproken, daar hebben ze hun eigen clowns. Waarschijnlijk zien ze Nederland over het hoofd.
      Komt gerust vaker langs. Ik mag dat wel.

      Like

  8. We worden niet geregeerd met de bijbel in de hand, we leven in een democratie.
    Van der Staaij maakt zijn mening openbaar, kenbaar, doet iedereen in de politiek en ver daar buiten. 🙂 Hans

    Liked by 1 persoon

    1. Van der Staaij gaat te ver in de brief,hij suggereert meer dan er is.Bovendien gaat dit niet aan in zijn positie, zijn houding wekt de verdenking dat hij wèl wil besturen met die bijbel.

      Like

  9. 👍euthanasie is een goede regeling.
    Omgaan met beperkten, ouderen is een veel zorgelijker probleem.
    Ook de pensioenfondsen…
    SGP wil zelfs de doodstraf weer invoeren…Amerikaans idee en erg achterhaald.
    Hoe vaak niet de verkeerde die wacht op de dood.
    Advocatuur is ook te duur. Pro deo bestaat niet meer.
    Ben je verzekerd, ga je kapitalen eisen bij degene die jou iets deed.
    Ook zoiets uit de VS. Maar zij zijn niet verzekerd.
    Glij je uit bij mc donalds krijg je drie miljoen…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

