13 gedachten over “De Baardmannetjes

  1. Toen ik de titel las dacht ik niet aan de vogels, maar aan andere baardmannetjes, oude kannetjes waarvan mijn broer vroeger vaak scherven vond langs de vesting, samen met pijpenkoppen.

    Geliked door 1 persoon

    1. Nog steeds weinig mensen daar zag ik. Weer viel me op dat land en water bijna op gelijke hoogte liggen, iets wat een Drentse buurvrouw indertijd grote angst aanjoeg. Ze durfde niet meer met de bus naar Purmerend vanwege het Neckerdijkie, bang dat ze het water in reden.

      Like

        1. Dat drong later pas tot me door.
          In Assendelft zagen we de schepen van Sail Amsterdam bijna boven op de dijk varen, over het Noordzeekanaal. Heel bijzonder voor mijn man die uit Brabant kwam.

          Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.