Men vraagt wel eens

-Wat is er leuk aan facebook en vergelijkbare social media?
Een poosje rondkijken wiens foto’s te zien zijn en of er bekenden en buren bij zitten.
-Wat is de lol van Twitter?
Hoogstens de snelle reacties maar ik zou het eerder hervatten dan facebook.
-Wat is er goed aan alle andere e-communicatiemogelijkheden?
Nuttig, soms. Dat het kàn, vaak.
Met deze antwoorden is waarschijnlijk niet iedereen het eens, het zijn de mijne.

De hamvraag:
-Wat is er zo mooi aan het bijhouden van een weblog?
Afgezien van de bekende argumenten zijn het voor een groot deel de reacties en
weerwoorden daarop. Van cliché tot origineel of doordacht, van hartelijk tot afkeurend. Informatief of enkel een groet.
Daarom kwam ik telkens weer terug.

Hoog water en dan..


NOS ‘Honderd jaar droge voeten‘  bracht me naar de postcodetest ahn.nl
Wat we allang wisten heb ik opnieuw gecontroleerd, we wonen nog steeds ver boven NAP.
Bloedjeveilig dus. Ook wat toestromende en eventuele vluchtende familieleden betreft; van echtgenoots kant resteren slechts een paar alleenstaanden, van mijn kant kan het een probleem opleveren maar ik
gok op een traag verloop van de wegzakkende provincie Noord-Holland zodat ze tijdig zèlf een eigen onderkomen kunnen vinden. Mogen ze meteen hun eigen gewoontes meenemen want die passen hier in Brabant  niet.  Bovendien hoef ik zo mijn eigen stekkie niet te delen.
Hoe minder zielen, hoe meer vreugd.
Maar …
er klopt iets niet, hoe kom ik hier nu op?