Men vraagt wel eens

-Wat is er leuk aan facebook en vergelijkbare social media?
Een poosje rondkijken wiens foto’s te zien zijn en of er bekenden en buren bij zitten.
-Wat is de lol van Twitter?
Hoogstens de snelle reacties maar ik zou het eerder hervatten dan facebook.
-Wat is er goed aan alle andere e-communicatiemogelijkheden?
Nuttig, soms. Dat het kàn, vaak.
Met deze antwoorden is waarschijnlijk niet iedereen het eens, het zijn de mijne.

De hamvraag:
-Wat is er zo mooi aan het bijhouden van een weblog?
Afgezien van de bekende argumenten zijn het voor een groot deel de reacties en
weerwoorden daarop. Van cliché tot origineel of doordacht, van hartelijk tot afkeurend. Informatief of enkel een groet.
Daarom kwam ik telkens weer terug.

16 gedachtes over “Men vraagt wel eens

  1. Voor mij geldt voor alles: Contact met de buitenwereld wanneer ik maar wil!
    Dat heb ik vooral met Facebook, want daar zitten tegenwoordig de meeste mensen en op mijn weblog veel minder en met Twitter doe ik weinig. Twitter gebruik ik vooral als er iets aan de hand is, vaak krijg ik daar aanvullende informatie, maar zelf plaats ik zelden iets. Weblog is ook leuk om verhalen te onthouden…. weer eens op te kunnen zoeken. Ik heb er wat heel oude familieverhalen op staan en ben blij dat ze zo in elk geval bewaard blijven. Reacties zijn altijd leuk.

    Liked by 1 persoon

  2. Op een blog kan ik meer mijn eigen ding doen. Op FB lees je niet meer dan dat de kindjes ziek zijn of naar school en dat de kat krols is en dingen van dien aard. Dat ben ik rap beu en blijf op mijn blog verder plezier maken.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik kan me helemaal vinden in je schrijfsel, het is gewoon leuk om te reageren op wat een ander bedenkt.
    En het is leuk dat die weer bij jou reageert, is toch een bevestiging van een creatieve uiting. Hans

    Liked by 1 persoon

  4. Voor mij is bloggen toch meer een vorm van dagboek. Doordat mensen erop reageren (hoe en wat is heel ook leuk) schrijf ik wat zorgvuldiger en moedigt het mij aan, juist omdat iemand het leest. Het is dus niet zo’n geheim dagboek maar dat hoeft voor mij ook niet.

    Like

  5. op facebook zie ik veel pret en lol en make-believe. weblogs vertellen veel meer, van pakkende oneliners tot de geestige reportage van een Groningse weblogger uit haar verijzelde stad. Op weblog komt soms ook de sores van het leven aan bod.

    Like

  6. Ja, dat vond ik van fb in het begin ook maar het begon me erg te vervelen. Bovendien houd je je in, er zijn teveel ‘vrienden’.
    Op een weblog ben je vrijer, je laat ook wat meer zien van jezelf. Een ernstige toon gaat daar ook wat dieper.
    De Groningse ken ik niet maar ik weet wat je bedoelt.

    Like

Geef een reactie

