Wild kamperen,

dat lijkt me zo fantastisch.

Ruwweg de tent ergens neergooien, hier en daar een haring de grond in jenzen en kamperen maar. Niet op te hoeven letten of er kleden recht liggen en kopjes op tijd klaar staan;  slaapzak de hoek in, muziek zo hard als je zelf wilt, eten en drinken uit papier en blik.  Eieren bakken als je trek hebt, al is het midden in de nacht.  Restjes voeren aan loslopende koeien.

Scheur in het zeil betekent frisse lucht.  Vuile voeten buitenboord steken als het regent.
Ik droomde er wel eens van.
Maar vond nooit een stukje grond dat er geschikt voor was.

20 gedachten over “Wild kamperen,

  1. In de tijd dat ik Lange Afstand Wandelingen maakte, plaatste ik tegen het donker worden mijn tentje. ’s Morgens bij de eerste zonnestralen pakte ik mijn tent, matje en slaapzak weer in de rugzak. Na een eerste bak sterke koffie liep ik dan weer verder.

    Het wild kamperen ken ik dus uit eigen ervaring.

    Maar de invulling die jij er aan wilt geven ???

    Ik kan je wel bizarre anekdoten vertellen over mijn wild kamperen!

    Zonnige groet,

    Like

      1. “Vuile voeten buitenboord steken als het regent.”

        Zonder wasgelegenheid hielden de mensen een steeds grotere afstand tussen ons in.
        Thuis gekomen stond ik later lekker lang on de douche te weken.
        Mijn kleren kregen dan ook een flinke wasbeurt!

        Vrolijke groet,

        Geliked door 1 persoon

        1. Dat het in Nederland niet mag weet ik.
          Toch heb ik verschillende nachten op de meest vreemde plekken in Nederland geslapen.
          Naast het hek van een camping, op de top van een duin, in een vogelkijkhut, een plantsoen, kasteeltuin, bos of natuurweide heb ik soms met bekijks, maar meestal in alle stilte en rust geslapen.

          Zonnige groet,

          Like

  2. er mag zoveel niet, maar dat wil toch niet zeggen dat je het ook niet zult doen. Risico van het “vak”. Bovendien wat is het ergste dat je dan kan overkomen? Vast geen jarenlange opsluiting of stokslagen.

    Geliked door 1 persoon

  3. Ik zou het nu niet meer durven, willen, maar vroeger ….. was ik eens met mijn ouders met vakantie, en broertjes en zusje. Op weg naar de Kaap (Zuid Afrika, we woonden in de Oranje Vrijstaat), en onderweg hebben we eens zomaar in het wild de caravan vlak bij een snelstromend riviertje gezet. Ik herinner me de heerlijkheid toen ik s morgens wakker werd. De stilte, alleen het geluid van vogels en het stromende water. Het frisse, nog natte gras, puur natuur, heerlijk!

    Geliked door 1 persoon

    1. Wat een zalig verblijf moet dat geweest zijn. Dat maakten wij bijna mee op fietstochten, bijna want er waren altijd ergens andersoortige geluiden. Toch genoten we ervan.

      Like

  4. Ooit, heel lang geleden, dacht ik dat ik dat streven kon navolgen door met de brommer ergens heen te rijden, een tent op te zetten met de toenmalige vrienden uit onze woonstraat met hetzelfde ideaal, en dan gewoon te overnachten in ene bos of weiland. Nooit nagedacht over hoe dat dan moest met wassen of toilet, met eten en drinken, of met de veiligheid van geld en goed. Ik was heel boos dat mijn ouders het geen goed idee vonden. Net als die ouders van mijn vrienden van toen dat zo benaderden. Al dat idealisme verdween….en sindsdien heb ik nooit meer de behoefte gevoeld. Nee, een hotelkamer met bad, sauna of wat ook, dat komt eerst…tenten zijn niet voor mij bedoeld….

    Like

    1. Met de kinderen kampeerden we een paar keer, in een 8 persoons-maxitent .
      Was leuk maar nu zou ik het niet meert willen, nog wel in een camper, op de bonnefooi rondrijden.

      Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.