Onwillig brein.

Er zit een verhaal in mijn hoofd.
Dat is alles.
Geen gedachten aan andere zaken, het verhaal krijgt alle beschikbare ruimte.
Wat moet je daar nou mee.
Mijn hersens laten me niets weten over hoe en wat, is het een lang, kort, lief, saai, eng verhaal, geen greintje behulpzaamheid gaat er van ze uit zodat ik niet weet hoe het te schrijven.
Had ik maar een vaag idee van het onderwerp dan kon ik alvast speculeren op/over de inhoud.
Zal ik een algemeen begin maken? Dan krijg ik misschien een hint.
‘Er was eens..’   Ik stop en luister. Niets
‘Over mensen valt veel te vertellen..’ Geen sjoege.
‘De buurkat krulde in de luie stoel en…’ Stilte.
Ik geef het op.
En hoop op soepeler breintijden.
==

34 gedachten over “Onwillig brein.

  1. Een brein laat zich niet dwingen…… ik denk dat het verhaal ineens in je opkomt en dat je dan niet in de buurt van pen en papier of computer bent……. geintje van je brein!

    Geliked door 1 persoon

  2. Ik schrijf bij zo’n brainwave een paar steekwoorden op mijn iPhone in de notities of gewoon in een klein boekje op mijn bureau. En als ik er mee aan de gang ga ontdek ik dat de woorden vanzelf uitvloeien tot een leesbaar verhaal. Narigheid is wel dat ik dan ver vooruit moet plannen om het allemaal een plek te geven…….Maar zelfs dan…..Het zal maar in je bol blijven kleven….

    Geliked door 1 persoon

  3. Brein in hoofd heeft wel gedachte. Maar kan beter dan opschrijven. Als te veel zijn. Is dit beter oplossing. Zelf word dan gek van als te veel in hoofd te denken. Fijne dag.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.