Zon

De wat?
Zon. ZON. Je weet wel, warm en groot en goudgeel….
O die! Verrek, nu zie ik hem ook, gauw naar buiten, kom op.
Buiten is het druk, alle buren van alle straten zijn met blote armen aan het zonnen.zoncat-5394567__340
‘Nu issie er, meteen gebruik van maken, zeker, doen wij ook, voelt goed hè, nou en of, nietwaar buurman? geweldig, mijn vrouw heeft de baby meegenomen, kijk ze genieten, oh en de honden, helemaal dol van blijdschap, wafwaf, die zon maakt alles goed, fijn toch dat we na regen altijd zonneschijn krijgen, absoluut, kun je op rekenen, kijk… heee, wat is dat daar? Een camera? Jeetje, van de televisie, wat goehoed, eindelijk eens een zonnig programma, effe zwaaien naar ome Piet, joehoe lekker warm hè, is tante Geertje er ook? leuk toch,  kijk de kat eens poseren, gezellig toch, en dat allemaal door de zon…’
=====

Categorieën: zon

72 gedachten over “Zon

  1. Ha! Precies! Ik dacht ook vanmorgen: wat is dát? Of eigenlijk: wat ís dat? En de lucht, zo blauw. Heel gek. En ik ben dubbel blij, want dat geklaag over het grijze weer, waar ik zelf van harte aan meedeed, werd ik zat. Ik wuif naar de overbuurvrouw die in de deuropening naar de lucht kijkt. Ze wuift terug, lachend, het is voor het eerst dat haar zie lachen.

    Geliked door 1 persoon

  2. De zon, oh is dat het wat er door mijn huiskamer heendartelt. Lekker warm wel. Het zal verdorie toch geen lente zijn. Wat krijgen we nu? Wauw ja hoor… de zon. Dank Bert of Bertina… of allebei. Heerlijk.

    Geliked door 1 persoon

  3. Zoals al in een paar voorgaande reacties te lezen valt, kwam de zon hier nogal laat opdagen. Zo tegen haar slapenstijd. Gewoon even laten weten dat ze er nog is. 😉

    Geliked door 1 persoon

  4. Bertie: ik lees net dat de werkzaamheden op het binnenhof 2 jaar langer gaan duren. Dat komt o.a. door…. een tekort aan stikstof.
    Is dat nou geen leuk onderwerp voor een blogje voor jou?

    Geliked door 1 persoon

  5. Als het zon schijnt we worden wij blij om. Maar heeft wel afgelopen vannacht weer gevroren bij ons. Ik zag mensen op de auto voor ramen krabben. Maar weer word elke dat wat warmer. Lente….. Mooie poes. Groetjes,

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.