Bang voor onweer

Dat ben ik.
Is toch begrijpelijk als er zulke donderwolken op je afkomen?

 

 

Categorieën: wolk

28 gedachten over “Bang voor onweer

  1. Het is de bliksem waar ik bang voor ben.
    Er moet ergens in de wijk een centrale bliksemafweer zijn maar toch, een bolbliksem in huis schijnt mogelijk te zijn.
    Bij schoonzus werd de aansluiting van computer geraakt, tv, enz. Alles naar de filistijnen.

    Like

  2. Bang voor onweer ben ik niet en eigenlijk vind ik het een prachtig natuurverschijnsel. Ik ben mij wel heel goed bewust van de gevaren, dus ik zal niet in een onweersbui mijn paraplu (met zo’n metalen punt bovenop) gebruiken of onder bomen doorlopen of in het open veld. Nou ja, als ik onderweg ben als het losbarst dan kan het wel eens niet anders, maar dan zoek ik toch zo snel mogelijk een veilige plek.
    Thuis ga ik kijken…… ooit zat ik samen met Edwin samen voor het raam op zijn slaapkamer…. raam een stukje open, dan klonk het beter….. de flitsen waren wel erg fel, dus met een zonnebril op 😀 … het wordt wel afgeraden zo dicht bij het raam te zitten, maar ik let wel op hoe ver weg het is en of het dichterbij komt.
    Wel was er in de straat een keer een inslag en toen waren er in de straat heel wat elektrische apparaten stuk…ook bij mij

    Geliked door 1 persoon

      1. Vooral als het echt onverwachts is kunnen ineens je haren rechtop staan. Die keer dat in de straat een inslag was was ik net buiten….. ik dacht heel in de verte 1 keer wat gerommel gehoord te hebben, maar wist het niet zeker, het kon ook wat anders zijn, het was ook niet donker of zo.. Net toen ik de sleutel in het slot deed klonk er een oorverdovende klap……echt een donderslag bij heldere hemel. Zo’n 20 a 30 meter verderop waren 2 buren een stuk dak kwijt….. daarna ook geen onweer meer gehoord. Die keer was ik ook flink geschrokken… en nog meer toen ik ontdekte wat er stuk was!

        Geliked door 1 persoon

  3. Ik ben niet echt bang voor onweer. Zeker niet als ik in een auto zit of thuis. De hogere punten om ons heen pikken de bliksem wel op. In een vliegtuig gezeten is het me een paar maal overkomen. Blijft bijzonder! Gelukkig nooit een treffer meegemaakt, wel een inslag op een toren toen ik er op pakweg 150 mtr afstand voorbij liep met de hond. Flits en klap in een keer..dat was wel heftig.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.