Taartrecept en meer

Bij een roman, zich afspelend in een Amishgemeente, staan in een serie recepten enkele voorbeelden waarvan ik nog nooit heb gehoord.
Of ze typisch Amish zijn is me onbekend, het lijkt me van niet. Ze zijn in ieder geval niet zo moralistisch als het verhaal.
Dit zijn er een paar.

Voor paardenbloemen is dit niet het seizoen maar wie er nog paar heeft staan, in een verborgen hoekje of elders, kan aan de slag met deze salade. (Als kind voerden wij de steeltjes aan pa’s konijnen die er meestal te vet van werden en jong stierven maar voor mensen ligt dat misschien anders)

Het pindakaasrecept is me ook vreemd, geen idee of het lekker is. Pindakaas ligt me niet zo, gelukkig maken eieren, room en suiker alle taarten zoet.
Voor de meeste taarten wordt dezelfde bodem gebruikt.(zie onderaan).
Zelf zou ik een k+k taart halen, alleen is het de vraag of de bakker deze heeft.