Notities

Voorheen mocht ik graag aantekeningen maken van een onderwerp, woordspeling, grap of wat dies meer zij.
Degenen die wel eens verhaaltjes schrijven of bloggen herkennen het vast wel. Een paar keer per jaar haal ik de  bureaukrochten leeg en vind die notities terug, vaak flauwe opmerkingen, vergeten zinnen.
Meestal wist ik van een paar invallen wat te verzinnen maar wat ik deze keer opviste is me een raadsel.

Het lag gekreukt in het oude kookboek1946  (bij TURFJES MET BESSENSAP, wat dat ook moge zijn), vermoedelijk al een jaar of langer.
Ik heb het ontcijferd, met name dat stukje uit gods neus intrigeert me. Hoe kom ik daar aan? Horen vallen? Waar dan?

 

blijf niet te lang in het westen wonen, voor je weet staat het water je aan de lippen (Dit laatste bedenk ik er nu bij)


wijn tegen zielepijn

azijn bij chagrijn


waar landt dat ongeleid projectiel?


er viel een stukje uit gods neus

3x scheepsrecht is link

genegen tot neigen

na maanden lijdzaam lijnen ging ze op de grond liggen om verder te leven als de voetveeg die ze altijd al was
__

14 gedachtes over “Notities

  1. Ik zet het in notities op mijn iPad, maar onlangs moest er iets veranderd worden aan mijn account en alles is foetsie… daar ging mijn blogvoorraad..😢
    Waarom ik niet meer met de hand schrijf? Omdat ik sneller kan typen en omdat mijn handschrift dat van een dokter is: onleesbaar. Zelfs mijn boodschappenlijstje kan ik vaak niet lezen. Dat komt omdat ik sneller denk dan schrijf. Maar ik kan dus wel bijna even snel typen als ik denk.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

