Over geld.

Sommige munten en biljetten zijn meer geld waard dan de werkelijke waarde, er is een levendige handel in.
Geen nieuws maar dat de prijs erg hoog kan oplopen, dat wist ik niet.
De € 2 bijvoorbeeld, van een bepaald jaartal, land en gebeurtenis staat zomaar voor ruim twee- of drieduizend euro te boek. Altijd gedacht dat alleen misdrukken bijzonder waren of herdenkingspenningen.
Zoek op  munten waarde en er gaat een wereld voor je open.
Toen ik het las dook ik meteen in de knip, helaas zat er niet veel meer in dan wat los koper. Ook het beursje met koffiemunten bevatte niets bijzonders. Er ligt nog ergens een hoopje oud geld van ongeveer tien gulden, wie weet zit er wat bijzonders tussen.
Als ik maar wist waar het ligt.
Nu denk ik aan mijn spaarwoede van weleer.
Van kinds af aan deed ik het, stuivers en centen in dichtgeplakte buismanbusjes  maar het hield niet over.
Later bleef ik het doen, verschillende potjes vol muntgeld stonden in de kast. Ik vond het een prettig idee wat achter de hand te hebben voor kerstgeld, kinderverjaardagen, kermiscentje enzovoorts.  Het was leuk voor de kleinere kinderen.
Uiteindelijk stopte ik ermee.
Wie weet wat ik nu mis loop maar ik houd er een opgeruimde kast aan over.
==