Muziek op Internet

Tot voor kort mocht ik graag naar muziek luisteren via youtube,  er was veel keus.
Het is er niet meer bij. Jammer.
Voor elk nummer dien je cookies te accepteren of ergens in te loggen.  Bij elke naam en aanbieder.
Om blijvend muziek te horen,  wil ik best lid worden van een streamingsdienst maar weet niet welke, er zijn er zoveel. 
Wat  kost het? Bieden ze alles aan, niet alleen één genre maar van pop tot opera?  Heeft iemand een tip? Zelf weet ik te weinig van.
Intussen ga ik er vannacht  over nadenken.
Slaap ze en tot morgen.
==

23 gedachten over “Muziek op Internet

  1. Goeiemorgen Bertie. Bij mij werkt Youtube (nog) gewoon. Met de add-blocker ingeschakeld en dus zonder reclame. Kan de/een add-blocker bij jouw toestand een rol spelen? Verder maak ik gebruik van Spotify. Ik lift mee op een family-abonnement. Je kunt gratis luisteren maar dan krijg je irritante reclame tussendoor. Je kunt ook, lees ik op hun site, na een gratis proefmaand een individueel abonnement nemen voor 10,99 euro per maand. (Er zijn ook andere abonnementsvormen) Spotify heeft véél muziek in allerlei genres. Er zijn nog andere aanbieders, maar daar heb ik geen ervaring mee.

    Geliked door 1 persoon

  2. He bah wat vervelend!!
    Ik herken je ‘probleem’ echter niet, wellicht doordat ik (ook) u Block Origin gebruik? Bovendien heb ik een eigen youtubekanaal waarop ik standaard ingelogd ben zodra ik youtube open.

    Het enige waar ik last van heb is als ik youtube via mijn gsm open, dan heb ik reclames voor de videootjes aan, dat heb ik op de laptop niet.

    Ik zou er in ieder geval geen geld aan verspillen maar dat is natuurlijk persoonlijk 😉

    Geliked door 1 persoon

  3. Dank voor de adviezen, ik ga kijken wat ik ermee doe.

    Ik had een adbloc, die is kwijtgeraakt door het een of ander. Het lukt me niet hem opnieuw te installeren dus komt alle reclame door èn alle cookies. En die open ik niet.
    Ik hoopte dat CCleaner ze zou tegenhouden maar nee…

    Like

  4. Ik luister op mijn werk youtube zonder in te loggen en krijg daar af en toe een melding van maar dat is na een hele tijd pas. Welke browser gebruik je? Cookies komen sowieso door maar je bedoeld neem ik aan de meldingen? Via welk apparaat werk je (tablet, laptop etc). Gebruik je windows?

    Ik hoop je te kunnen helpen laat maar wat weten.

    Geliked door 1 persoon

  5. Als ik op YT kijk is het vooral voor vliegtuigen en auto’s in sportieve actie. Muziek staat hier altijd aan. Radio 2 mijn voorkeur en op zaterdagmiddag als de communisten weer twee uur lang hun bagger over me uit willen storten zet ik een CD-tje op. Streamen en zo doe ik niet aan. Er zijn grenzen aan de digitalisering…:)

    Geliked door 1 persoon

  6. Dat inloggen heb ik ook. Heel vervelend. Een Adblocker heb ik ook geïnstalleerd en dat helpt je van een hoop ergernis af. Ik hoef niet bij elke video opnieuw in te loggen. Als ik een Youtube muziekvideo aanklik op mijn eigen blog, dan hoeft inloggen bij Google niet.

    Voor muziek heb ik ook Spotify free. De gratis versie, die wel reclame laat horen. Ik had liever geen reclame, maar een tientje per maand voor dit en een tientje voor dat, daar begin ik liever niet aan.

    Vaak luister ik via Spotify en als ik iets hoor waar ik meer van wil weten, dan zoek ik het nummer op Youtube. Daar is dan vaak wat extra informatie toegevoegd.

    Geliked door 1 persoon

  7. Van muziek lig ik niet meer wakker, die hartepijn heb ik achter kunnen laten. Af en toe probeer ik eens op youtube. Soms valt het mee, meestal niet.

    Muziek als achtergrond kan ook al niet meer, het slorpt te veel aandacht op zodat ik moeite heb om gesprekken te volgen.

    Vandaar dat ik nu meer naar musea ga …

    Geliked door 1 persoon

  8. Via Google chrome luister en kijk ik naar Youtube. Daar heb ik geen problemen mee. De reclame neem ik op de koop toe. Verder luister ik veel via Spotify. Jammer dat daar niet alle groepen en artiesten te vinden zijn. Wel leuk om er playlisten te maken.

    Geliked door 1 persoon

  9. Ik luister onder andere muziek via YouTube, maar heb een abonnement.
    Luister ook naar Radio 192, zeezender herinneringen.
    Je kunt ook bij mij luisteren, gratis maar wel inloggen bij het clubje. Hans

    Geliked door 1 persoon

  10. Mensen die ik ken, zweren bij Spotify. Zelf luister ik naar YouTube. Tot nu toe gaat het prima, alleen de advertenties zijn irritant.

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.