Geprikt: wereldberoemd.

Een aantal namen zal voldoende zijn om dit woord te verduidelijken,
in de zoekmachines vind je er genoeg.
dit zegt internet: Jezus is de meest beroemde persoon uit de geschiedenis. De Franse keizer Napoleon Bonaparte staat op de tweede plaats en de islamitische profeet Mohammed op de derde.

Dan is er nog de paus, maakt niet uit welke. Engelse koningshuis. Poetin. Gebroeders Kerstman en Sinterklaas. Barbie (Ken stelt niets voor). En veel anderen.
Intussen zou Elon Musk ook een goede kans maken en… en… en…  vul in naar eigen inzicht.

Een lijstje van tien beroemdste Nederlanders bestaat ook, zie Nederlanders
Dichter bij huis zijn er nog talloze bekende Nederlanders maar daar heeft de wereld geen weet van al lijken een paar van hen dat te denken.
Eigenlijk kan ik er als gewoon mens niet over meepraten.
Niet beroemd genoeg.
==

44 gedachten over “Geprikt: wereldberoemd.

  1. Super (di) Mario 🙂 Is het moeilijk wereldberoemd te worden? Ja, dat denk ik wel. Is het moeilijk wereldberoemd te blijven? Nog meer, schat ik zo. Wie kent over een eeuw Kennedy nog? Wie Mao, moeder Theresa, Thor Heyerdahl (Thor wie??), Banksy, en zelfs Mandela, Madonna, Imca Marina, Francois Boulanger? Wie misschien wel? The Beatles, Hitler, Bill Gates (Bill wie??), Spinoza, Ivan Heylen. Ik denk dat het steeds gemakkelijker is wereldberoemd te worden en steeds moeilijk wereldberoemd te blijven.

    Geliked door 1 persoon

  2. Donald Duck dat is er eentje die blijft! Lijkt mij een goede voor de 1e plaats. Heeft alle eigenschappen om wereldberoemd te zijn en te blijven 🤔of is het Oom Dagobert ?

    Geliked door 1 persoon

  3. Eén keer ben ik even wereldberoemd geweest door een reportage op Omrop Fryslân. Zomaar in het wild werd ik de week daarna twee keer herkend door wildvreemde mensen. Kortom: ik heb er even aan mogen snuiven, en dat vond ik ook wel genoeg. :-)

    Geliked door 2 people

  4. Wereldberoemd in Nederland zijn er velen, maar buiten de grenzen wordt het al snel lastiger. Cruyff is een voorbeeld daarvan, maar zeker ook Maxima. Daarna wordt het moeilijk hoor….Hoewel….ik wordt steeds meer genoemd….

    Geliked door 1 persoon

  5. Weet je dat de vrouw van Einstein de werkelijke bedenker was van de relativiteitstheorie? Heel verdiend staat hij niet op de eerste plaats (-:
    Wie weet word jij nog beroemd, Bertie. Of berucht!

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.