De boze sneeuwman.

Hij knorde. Ontevreden loerde hij naar het puntje van zijn neus..
Zijn kooltjesogen zouden vuurspuwen als hij er niet van zou smelten.
Elk jaar hetzelfde,  hordes kinderen kwamen op sneeuw  af om er sneeuwpoppen van te maken.
Het was natuurlijk mooi dat ze hem opbouwden en een sjaal en hoed en zo gaven, maar die neus was een belediging. Een zeer, zéér grove belediging.
Hoe kwam iemand op dit idee, een raadsel was het.
sneeuwpopchristmas-1300089__340Een wortel in je smoel geduwd krijgen, wie verzon zoiets.
Hij maakte zich kwaaier en kwaaier tot hem van woede de  vlammen uitsloegen.
Hij hield er mee op, besloot hij.
Meteen!
Dat zou ze leren hem voor gek te zetten..
En hij smolt alsnog.
===

Op  https://bertjens.wordpress.com/2023/09/24/onderwerpen/
kreeg ik leuke ideeën aangereikt.
De boze sneeuwman was er een van.
Dank je wel https://wizzewasjes.be/
ik gaf er mijn eigen draai aan.

==

39 gedachten over “De boze sneeuwman.

  1. Heet van woede is niet goed voor een sneeuwpop, daar smelt hij van!
    Ik hoop deze winter op een pak sneeuw, ik wil weer een sneeuwpop maken en ik beloof geen wortel in zijn neus te duwen.

    Geliked door 1 persoon

      1. Dat is nog erger lijkt mij….. nee, ik vorm een neus met mijn handen….. zodat het even smelt, in model gebracht wordt en dan weer bevriest.
        Hij zal er trots op zijn!

        Geliked door 1 persoon

  2. Het domste wat een sneeuwman kan doen is laaiend worden. Hoewel – het probleem is opgelost. Van de sneeuwman. Maar nou die wortel die ik vorige winter tegenkwam, verschroeid lag-ie in een plas. Alles voor niks geweest, snikte hij. Hadden ze er tenminste een ui en een aardappel bij gedaan! Even prakken. Stukje klap. Zo waren we de winter wel doorgekomen, sneeuwman en ik. Maar nee…. Mooi verhaal Bertie!

    Geliked door 2 people

  3. mogge Bertie
    een pracht verhaal , je deed een goed idee op
    nu voor komende winter nog iets anders bedenken voor die wortel
    dan is de sneeuwman die jij gaat maken helemaal tevreden
    wat er anders dan wortel voor te nemen , laat ik helemaal aan jou over

    geniet de dag

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.