Oud NCB-kookboek

Van deze vreemdigheden had ik echt nooit gehoord, alleen het gebruik van kalk komt me vaag bekend voor.

51 gedachten over “Oud NCB-kookboek

  1. De maffia had ook een kookboek. Een van de bekendere recepten was eieren in ongebluste kalk. Vooral populair bij mensen die niet van eieren hielden. Of ik gauw gerstemeelpap (zou op een soort griesmeelpap lijken?) zal maken is twijfelachtig. Of, wél mogelijk, ik laat het eerste deel van het recept weg en beperk me tot de rode wijn. 🙂

    Geliked door 2 people

  2. Bijzondere zaken, Bertie. De gerstemeelpas sla ik over. Ik heb meer met gerstenat, hoewel ik ook dat maar zelden meer drink.

    Eieren in kalk ken ik niet. Ik weet alleen, dat pake vroeger regelmatig kalkeieren in de legkastjes van de kippenhokken legde.

    Waterglas is ook niet aan mij besteed. Doe mij maar gewoon een glas water, mag jij het ei houden. ;-)

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.