Het gemak dient de mens.

‘Singebel, singebel….alles gaat op stroom
alleen de kleine kindertjes, die groeien aan de boom…’

Boven ronkt de robot.
Beneden zoemt hij  in de kamer.
Ik stofzuig de keuken terwijl de vaatwasser gorgelt.
Bijna etenstijd.
Een portie soep warmt zich in de magnetron in een race met de airfryer die zijn best doet met de overige ingrediënten.
Intussen zet ik de koffiekan startklaar voor na-het-eten en controleer de vrieskast op ijsjes, haal fruit uit de koelkast.
Tenslotte is de maaltijd gereed.
We eten.
En lachen om de herinnering aan dat liedje in verzonnen woorden,  waarvan we dachten dat het een fantasietje was.
Maar dat van die kindertjes, dat geloven we nog steeds niet.
===

46 gedachten over “Het gemak dient de mens.

  1. Volgens mij zong ik vroeger ‘alles gaat op stoom’. 😂, is bijna hetzelfde toch?
    Er kan heel veel op stroom…. ik loop wat achter, heb veel apparaten (nog) niet.

    Geliked door 1 persoon

  2. Het is toch opletten geblazen met al dat gemak. Hier wordt de prijs berekend op de piekmomenten van gebruik.

    Zodoende eten we eerst wat uit de airfryer komt, daarna wat uit de microgolfoven komt en daarna wat op het elektrisch vuur klaar gamaakt wordt. Het kan ook in een andere volgorde.

    De afwas en de was zijn voor de vooravond en ’s nachts, tenminste als de TV niet op staat. 😁😉

    Geliked door 1 persoon

  3. Ik zie mijn moeder nog met een bezweet knalrood hoofd boven de wasketel die op het vuur stond staan, daarna alle was handmatig door de mangel draaien. Ze deed de was voor haar eigen gezin en voor haar vader met drie inwonende vrijgezelle broers. De jongste broer heeft destijds een wasmachine voor haar gekocht, hoe blij ze daar mee was! Ik ben blij met al deze elektrische apparaten, ik heb trouwens geen droger en geen afwasmachine.

    Geliked door 1 persoon

  4. Kindertjes groeien aan de boom en alles gaat op stroom. De ideale wereld of toch niet 😉 ik begrijp nu waar mijn hoogtevrees vandaan komt. Ik ben vast en zeker uit een hoge boom komen vallen

    Geliked door 1 persoon

  5. Ik ken het versje niet maar wist wel al heel snel dat het met die kindjes aan de bomen niet zo klopte… In onze tijd was elke ontdekkingsreis op zoek naar….vaak een kwestie van ‘moeten trouwen’. Ik leerde door de ellende van anderen op dat punt. De rest kwam later…

    Geliked door 1 persoon

  6. Als ik de alarmerende berichten lees over de kwaliteit van het gemiddelde sperma van vandaag de dag kan het niet anders dan dat we naar een stroomeisende oplossing gaan. Alles bij elkaar is het trouwens geen wonder dat ons elektranetwerk overbelast raakt 😉

    Like

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.