Nieuwe vriend?

Het kan goed uitpakken, ik ken er wel een paar.
Vanavond las ik er over, eerlijk gezegd niet serieus.

‘Zoek de liefde nabij vandaag…’
kopt de advertentie voor 50Plusmatch.
Mijn verbeelding ging onmiddellijk met me op de loop.
Ik deed de voordeur open en keek van links naar rechts, geen vonkje liefde te zien en  tegenover ons wonen alleen getrouwde mannen die hun eigen vrouwen liefhebben.
Bij de achterpoort liep het ook niet storm. Met het openen deed ik de buurkat zo hard schrikken dat hij meteen in een struik sprong. Als een kat al van je schrikt, wat zal een nieuwe liefde dan niet doen, in een grotere struik schuilen?
Voor actieve 50-plussers,’ stond er ook nog bij.
Het idee.
Ik houd niet van actief rennen of snelfietsen, wel van loeihard autorijden maar ik heb geen rijbewijs meer. Snellezen  is ook leuk, hoe doe je dat met een liefde?
Een nieuwe liefde kan dus een lastige kwestie zijn.
Stel het je voor.
Hij/zij/andereletter stelt eigen eisen.
Ik de mijne.
Afwachten of het matcht.
Gaat cryptogrammen samen met yoga? Witte wijn met volkorenthee? Runderlap met havermout?
De vragen alleen al zijn zo verschillend,  het lijkt op een komedie.
Daar moet ik nog lang over denken.
Te lang misschien, dan hebben we pech  gehad, de dates en ik.
Dan maar hopen dat we elkaar ontmoeten in de hemel.
==