Geen gezicht

Het was mooi weer.
De zon noodde tot wandelen in een luchtig jack en dat trok ik dan ook aan.
Na vijftig meter zeilden enkele wolken over, precies boven mijn hoofd. Ze bleven hangen voor de zon zodat ik het koud kreeg.
Bibberend liep ik de bibliotheek binnen, kwam mezelf tegen in de liftspiegel en schrok.
Éven dacht ik dat er iemand achter me stond, draaide me om maar nee.
Het was mijn eigen kouwelijke gezicht, lijkwit met roze oogleden. Haren piekten.
Mijn god, ga ik er op mijn oude dag uitzien als een ziek konijn?
Haastig deed ik de kraag omhoog, trok plukken haar naar voren. Ik bleef zichtbaar.
Dan maar met geheven hoofd.
In de boekenafdeling waren een paar mensen, ook aan de leestafel, bij de koffie en kranten, een paar bekenden zag ik.
Niemand merkte me op.
Ik begrijp het.
Ze zijn gewend aan zieke konijnen.

24 gedachtes over “Geen gezicht

  1. Tijdens de herfst kun je zomaar overvallen worden door donkere wolken die lustig hun water laten lopen.
    Tijd van het jaar, men kijkt er niet meer van op als iemand verzopen binnen komt.
    Zo merkte ik dat mijn haar nog dunner is dan een jaar terug tijdens een hagelbui. Hans

    Ot. Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
    Nummer is inderdaad van Tom Dooley.
    De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

    Liked by 1 persoon

  2. Als ik tijdens dat soort weer een beetje rond kijk op straat of in het winkelcentrum dan wel een warenhuis (ideale plekken om even bij te komen van de kou) zie ik veel mensen die wit zien van ellende. Gevolg van dat kille weer bij ons. Druilerig, nat, ellendig. Niet om op te kleden zo wat. Ik mijd derhalve spiegels…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

