Over sterven

Je keek ons aan en zag ons niet
je wachtte slechts
was toe aan rust
blijer met wat komen ging
dan droef om wat je achterliet

Drieënhalf jaar geleden.

16 gedachtes over “Over sterven

  1. Ik ga dit niet leuk vinden. Ik weet niet wie, al heb ik een vermoeden. Verdriet om een heengaan draag je heel lang mee. Slijt het ooit? Ik weet het niet.

    Sterkte wensen lijkt ook al zo afgezaagd, misschien is het veel beter om je veel steun te wensen.

    Liked by 1 persoon

  2. Dit geeft zo duidelijk weer hoe het kan zijn! Het is zo dubbel….. verdriet en toch ook een beetje blij….. eindelijk rust. Het blijft moeilijk! Verdriet blijft wel, maar wordt toch anders na verloop van tijd. Bij mij hoort het er ondertussen gewoon bij….. ik ben al de helft van mijn leven weduwe… dat wil niet zeggen dat er geen verdriet meer is, maar minder nadrukkelijk aanwezig (op enkele momenten na) en minder vaak aanwezig.
    Helaas die dingen gebeuren, we ontkomen er niet aan, vrijwel iedereen maakt het in zijn omgeving mee, alleen mensen die zelf jong sterven maken het misschien niet mee, maar dat vind ik ook geen goed alternatief. Hoe moeilijk ook….. het beste er van maken is het enige dat het leven nog zin geeft….. de leuke dingen bewust beleven, want van treuren wordt een mens ook niet vrolijker (al hoort dat er af en toe wel bij natuurlijk, soms slaat het toe in alle hevigheid).

    Liked by 1 persoon

  3. Dank jullie wel voor de hartelijke woorden. Het gaat over de dood van mijn man.
    Ik rouw niet constant al vergeet ik nooit maar door het naderend einde van een heel lieve vriendin komt zijn overlijden bij me boven.
    Morgen doe ik weer als altijd.

    Like

Geef een reactie

