Weblogperikelen

Teruggevonden, een stukje uit 2012.
‘….Zabra is nu ook opgeborgen in een tehuis voor oud-weblogs waar Bertjens, Shortstories, Ivi, Decomenik, Shortsories2, Ivi2, Bertjens2, Slibi en nog wat vergeten namen bij elkaar zitten.
Kunnen ze gezellig met elkaar kletsen, moppen ophalen en versjes declameren…

Hoe te verklaren waarom deze weblogs me zo gauw verveelden? Op de meeste kreeg ik aardige reacties, ook bij Punt.
Tegenzin? Jaloezie op betere bloggers? Onvrede met de inhoud?
Ik weet het niet maar er is vast wel iets te bedenken, ook waarom ik telkens opnieuw begon.

Het is me wèl duidelijk waarom facebook niet bevalt (vaak kinderachtig) en twitter me nog geen maand boeide (teveel misbruikt door asocialen). Aan beiden zal ik niet gauw opnieuw beginnen.

Intussen ben ik wijzer geworden. Een klein beetje.
Minder impulsief, ik laat deze weblog staan.
Voorlopig.

18 gedachtes over “Weblogperikelen

  1. Ik weet wel waarom ik mijn eerste blog stopzette, dat was de schuld van de provider, maar ik heb wél alle postjes naar het huidige blog verhuisd.

    Ik vraag me soms af waarom ik het verderzet. Het was begonnen om dingen van me af te schrijven. Daar ben ik eigenlijk klaar mee, behalve de enkele keren dat het weer de kop opsteekt. Waarom dan? Ik weet het niet.

    Ik vind wel dat er weer veel blogs afhaken als je mijn reader bekijkt die ik trouwens nog eens ga moeten uitmesten. Meestal laat ik die blogs staan voor als ze ooit opnieuw beginnen, wat ik achteraf gezien maar een dom idee vind.

    Liked by 1 persoon

    1. De eerste was bij web-log waar onder Sanoma, een gedoe was maar ik was al eerder gestopt, weggeweest en weer teruggekomen.
      Een jaar of tien geleden stopten er velen, krantenblogs vooral..

      Like

      1. De reacties vond ik wel prettig maar waren niet van hoofdbelang, gewoon omdat ik zelf niet zo heel veel tijd had om te reageren en ook omdat ik niet zomaar ergens ga reageren om reacties terug te krijgen. In de beginperiode werd dat nogal veel gedaan.

        Nu heb ik meer tijd, al was het in de auto tijdens het rijden. Allee, Luc rijdt dan hé. Ik niet als ik reageer.

        Liked by 1 persoon

  2. Dank. Ik lees hier elke dag. Al reageer ik minimaal.
    Ik vermoed ook dat de leeftijd een rolletje speelt. Herkenning enz.
    Maar ik heb wel een vraagje. Staat in Brabant de mais ook zo lang op het veld? Of is dat typisch Gelderland?

    Liked by 1 persoon

    1. Dank voor het bezoek, ik zal ik een virtueel kopje koffie klaarzetten 🙂 De meeste maïs is er af voor zover ik kan zien, ik kom momenteel de deur haast niet uit.. Er blijven altijd een paar veldjes over, ik weet niet waarom. Misschien te weinig opbrengst.

      Like

Geef een reactie

