Wachten op storm

Ben je er happig op? Ik wel en zit vol spanning. Nu er ook in het oosten code geel beloofd is hoop ik op sensatie.

Rondvliegende kranten, struiken en takken, met wat geluk zien we kleine dieren langs fladderen, eventueel een niet te grote hond of kat, dwarse kippen die te laat op stok gingen en ontsnapte biggetjes die niet  voor ham en snert willen opgroeien, en heel misschien, maar daar durf ik niet op te rekenen, vliegen er gebakken aardappelen door de straat. In dat geval ga ik met een pan in de deur staan.

Wat een mooie verwachtingen, ik zucht er van.  Toch wringt me iets. Ik moet morgen even weg, een uurtje maar, stel dat ik dan net die gebakken aardappelen mis.

23 gedachtes over “Wachten op storm

  1. Storm kan mooi zijn om naar te kijken, maar de boel moet wel heel blijven, rondvliegende dakpannen of hele daken hoeft van mij niet, dat gaat mij te ver!
    Maar de bomen die alle kanten op buigen, vogels die achteruit vliegen….. dat vind ik fascinerend!!! 😀

    Liked by 1 persoon

      1. Heerlijk…. als de dakpannen niet rondvliegen! Ooit bij een heel heftige storm de wacht gehouden bij de slagboom van een brug die naar beneden gewaaid was. mdat die brug in een bocht zat viel het voor het verkeer in het donker pas op als ze er tegenaan zouden zitten….. dus samen met mijn vader daar op wacht gestaan en verkeer gewaarschuwd tot er hulp was. Die keer liepen we ook zo ver mogelijk van de huizen vandaan omdat het echt dakpannen regende. Maar een stevige wind vind ik heerlijk. Net stond er heel weinig wind, echt stilte voor de storm.
        ,

        Liked by 1 persoon

  2. Ik weet zo niet. Normaal moest hij hier al zijn en buiten de maïs hier achter is er weinig beweging, de kat des huizes had niet veel zin om buiten te gaan, maar dat is omdat die langs Luc voorbij moet en hij dat blijkbaar niet erg vertrouwt en de patatten zijn nog niet aan bakken toe.

    Ze kunnen beter voortmaken met hun storm, wij verwachten een vliegtuig (vanavond).

    Liked by 1 persoon

  3. Vanmorgen om 7 uur richting zoon en schoondochter en om 8 uur kleinzoon naar school gebracht. Droog en wel wind. Maar zoals mijn kleinzoon van 7 jaar terecht opmerkte: “Dit is lang niet zo erg als op dat eiland oma”.
    We kwamen droog in school aan. Om 12 uur zien we wel weer. Maar het valt wel mee hier. De Achterhoek hè, altijd al een plek geweest om fijn te wonen.

    Liked by 1 persoon

  4. Ja, dan ben je mooi de pineut.
    Maar land inwaarts stelde de storm niet zoveel voor, harde wind en meer niet.
    Alleen een fietser die over de motorkap van een auto vloog, maar had hij maar even moeten wachten. Hans

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

