Koeknuffelen?

Dacht ik dat het verleden tijd was en wat hoorde ik?  Het bestaat nog steeds.
DIT  is maar een van de adressen, je kunt op diverse plaatsen terecht. Google op koeknuffelen.

Wat moet je je er bij voorstellen?
Een koe in je armen nemen lijkt me lastig, andersom zie ik het in haar voorpoten ook niet zitten.
Gezellig naast elkaar op het damhek hangen?
Samen aan de slootkant naar het kroos turen?
Armpie-door een toast uitbrengen met een emmertje melk?
Cheek-to-cheek de Milkyway dansen?
Melken met zachte handen?
Mogelijkheden te over maar op de plaatjes zie ik voornamelijk kinderen die het dier aaien en ouders die een reclamepraatje aanhoren. Tegen tarieven die variëren van ongeveer 30 tot 40 euro en misschien kent U wel een buurtboer die de dieren  gratis ter beschikking stelt.

Foto is van een oud schilderijtje.

 

16 gedachtes over “Koeknuffelen?

  1. Ik hoef niet hahaha, ik ken wel een boer waar ik gerust mag komen om zijn koeien te knuffelen, maar ik voel die behoefte niet.
    Wel heeft één van zijn koeien mij een keer geknuffeld…. nou ja… geknuffeld…. ik had haar niet aan zien komen ineens voelde ik haar hete adem in mijn nek….. ondertussen zat collegakoe mijn fietstas te inspecteren….. ik vond het niet zo leuk! Die koeien waren op weg naar de melkstal…. lopen dan een klein stukje over de (voor auto’s doodlopende) weg en daar stond ik toevallig.De hele stoet koeien trok voorbij, regelmatig keken ze mij met verbazing aan en kwamen een stapje dichterbij….. om mij even beter te bekeken….. die twee achter mij kwamen via een ander hek. Ooit stond ik met mijn auto tussen op hol geslagen koeien en zag toen wat een schade ze aan kunnen richten, dus ik vond dit wel even teveel koe!
    Achteraan kwam de zoon van de boer op een quad, samen met zijn vriendin …. ze zwaaiden nog even…. ik vermoed dat ze alles van een afstand bekeken hebben en in een deuk lagen! Thuis zullen ze later wel verteld hebben: “Clara drie stond in Ans haar nek te hijgen, ze stond stijf van schrik!” 😀 Toch ben ik niet echt bang voor koeien, maar dit was gewoon teveel!

    Liked by 1 persoon

  2. Ach, koeien zijn zo leuk. En ze hebben een eigen karakter. Ik heb op boerderijen gewerkt en stond eens een badkuip c.q. waterbak voor het jongvee schoon te boenen. Binnen de kortste keren kwamen er een stuk of tien met hun snuit over de rand meekijken. Toen er nog meer bij kwamen werd het wel een beetje krap en ben ik er tussenuit geglipt. Dat was vast de koeienversie van knuffelen en gezellig doen.

    Liked by 1 persoon

  3. Ik kijk graag naar koeien, hou van koeien, maar ik ga ze niet knuffelen… daarvoor zijn ze te groot. Je krijgt niet eens je armen er omheen. Als ik knuffel dan moet ik mijn armen er helemaal rond krijgen anders heb ik het gevoel dat ik iets mis… een soort halve knuffel… een halve knuffel is geen knuffel.

    Liked by 1 persoon

  4. Ik zie het helemaal voor me. 11 augustus waren wij in Noord Holland op vakantie bij de boer. De koeien stonden in onze achtertuin. Gekscherend begonnen mijn man en ik te loeien, waarop een koe onze kant kwam opgelopen. Helaas kon ik haar niet aaien over haar kop, omdat er schrikdraad tussen zat achter het hek. Jammer. Toch bleef ze even staan en daarna weer rechtsomkeert te maken.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

