Morgen is het weekend

Nog steeds voel ik ’n beetje spanning als het bijna weekend is. Heel weinig maar onmiskenbaar.

Het uitkijken naar einde werkweek en het opgewonden gekakel met collegaatjes – misschien zie ik J, hij zou me afhalen – , die buikpijnbezorgende verwachting bestaat niet meer maar van die dubbel-opgewekte stemming is nog een spoortje aanwezig.

Nu vertaal ik het naar realistischer zaken.
Is er iets te doen, expositie of optreden van plaatselijke kunstenaars of koor,  shoppen over de grens, nieuw boek, asperges eten, manifestaties in het park, langdurig zaterdagontbijt met de kranten. Ik verheug me nu al.
Zijn die vroegere herinneringen echt of overdreven?
Het maakt me niets uit, ze zijn goed voor het humeur en houden de sjeu erin:
morgen is het weekend.

24 gedachtes over “Morgen is het weekend

  1. Dat speciale gevoel heb ik in vakantietijd…… het gevoel van vrijheid en niet op de klok te hoeven kijken.
    Weekend begon voor mij altijd pas op zondag, ik heb altijd werk gehad waarbij ik op zaterdag moest werken en mijn man ook. Ik heb zelfs lange tijd alleen op zaterdag gewerkt en een tijdlang ook nog regelmatig op zondag, daardoor heb ik dat gevoel minder met het weekend.

    Liked by 1 persoon

    1. Ja precies! Ik had het heel sterk toen Edwin nog op school zat…. in de vakanties geen wekker, een stuk fietsen samen, eten en drinken mee en natuurlijk een bal of zoiets en een verrekijker met een natuurboekje en we gingen naar huis als we daaar zin in hadden, niet eerder.
      Nu is het anders. maar toch stoppen mijn verenigingen ook met de vakantie en dat is dan ook lekker (komt wel een andere club voor in de plaats hahaha) en alle regelmatige bezoeken aan vrienden en kennissen zet ik ook even stop.

      Liked by 1 persoon

  2. Ik heb het niet meer, dat gevoel van verwachting voor het weekend. Ook al niet meer toen ik nog zelfstandige was.

    Maar eigenlijk mis ik het niet. Ik heb het nu alle dagen. En in het weekend is het op sommige plaatsen wel een ietsje te druk.

    Liked by 1 persoon

  3. Heeft een zieke werknemer recht op weekend
    Vast wel het benul ondanks dat
    ziektedagen constant hetzelfde zijn
    en zich telkens als sleur aaneenrijgen
    En vakantie dan?! Hij of zij heeft al tijden
    niet gewerkt, de zaak op kosten gejaagd!
    Rust kan dan wel genezend werken, begrip
    van collega’s werkt nog meer.
    Een bezoekje in het ziekenhuis of later thuis;
    een kop koffie samen op de bedrijfsvloer
    werkt zo zeker beter.
    Opgeknapt, genezen of weer in staat tot werk.
    Vruchtbaar, net als een boeket
    op het bureau met een kaartje:
    “Welkom terug!”

    Liked by 1 persoon

  4. Ons weekend is anders gelopen dan wij dachten. 17 mei was mijn man jarig. Ging in de middag nog even een paar boomtakken snoeien. Nu heeft hij een verrekte spier en moet 2 weken rust houden. Ik hoop dat dit weekend voor jou beter is.

    Like

    1. Ach, dat vind ik natuurlijk NIET leuk. Jammer van de plannen en natuurlijk voor hemzelf en jou. Ik wens hem snerlle beterschap.
      Maar, van uitstel hoeft geen afstel te komen.

      Like

  5. Ik heb nog steeds een ritme waarin we doordeweeks meer ondernemen dan op zondag. Na 54 jaar werken was het vorig jaar ineens over. Al schrijf ik dan nog steeds mijn boeken en internetverhalen over alles wat vliegt en rijdt, maar het ritme blijft. Is ook lekker. Zondag echt een rustdag zonder godsdienstige inslag overigens. Gewoon relaxen en altijd even een stevige wandeling als het weer het toe laat. De zaterdag voor de zaken die nog even moeten voordat het zondag is. Terwijl de agenda ook doordeweeks een stuk minder druk is dan voorheen. Toch is dat ritme wel lekker……

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

