‘En dan denk ik aan Brabant want daar brandt nog licht’

brabantse-burgemeesters-ambtenaren-geintimideerd
‘De Peel en de Kempen en de Meierij’,  ze bieden ruim plaats aan drugslabs en -criminelen, groepen die uit complete families bestaan.
Zonde van de mooie provincie.
Nu de geruchten over wietwelstand (die zelfs onnozelaren als ons bereiken) vaker bevestigd worden denk je bij Meeuwis tekst onwillekeurig aan een andere lading. Jammer voor Guus. Het is niet mijn muziek, wel een goedbedoeld lied dat ik door enthousiaste mensen hoorde meezingen.
Daar hebben ze geen jointje voor nodig.

 

16 gedachtes over “‘En dan denk ik aan Brabant want daar brandt nog licht’

  1. Brabant is ook niet meer wat het geweest is 😀
    Ach, het is denk ik overal. Als ik hier een rondje loop ruik ik ook regelmatig een wietlucht (dat valt nog op door de geur, van andere/ sterkere drugs weet ik dat niet).
    Hier in de straat had ook iemand een wietplantage op zolder….. dat rook ik dus, al had ik niet door welk huis het was….. maar nadien was het weg! Maar ik weet nog twee plekken waar ik het regelmatig ruik. Zelf heb ik ook ooit een wietplantje gehad, nou ja, dat was eigenlijk van Edwin, dat had hij gekregen. Het hele huis rook ernaar, vooral als iemand het aangeraakt had.
    Het lijkt allemaal snel geld verdienen….. totdat het ontdekt wordt. En dan is wiet niet zo heel erg (ik ben geen voorstander van dat spul), maar het fabriceren van harddrugs is veel erger, dat is echt geld verdienen aan de ellende van anderen.
    Een neef van mij is overleden aan een overdosis, heel erg, maar naar mijn idee waren de jaren ervoor nog veel erger…… van alles heeft hij uitgehaald om aan drugs te komen, tasjesroof, inbreken bij familie, lenen met een zielig verhaal, uit het huis van zijn ouder (mijn oom en tante) heeft hij ook heel wat meegenomen en verkocht. Wij wisten eerst niet dat hij verslaafd was, maar ik merkte wel dat er iets was met hem….. toen stond er een keer een artikel in de krant dat er in zijn woonplaats een tasjesdief gepakt was….. er stonden initialen bij…. die klopten niet helemaal met die van hem, maar leken er wel op…. ik dacht meteen aan hem. Even later ging de telefoon, mijn broer zat in het buitenland voor een vakantie en had ook de krant gelezen….. hij dacht hetzelfde en later bleken we gelijk te hebben. Die jongen ging er steeds slechter uitzien en reageerde steeds vreemder. Triest. Ik zou geen geld willen verdienen aan het in stand houden of ontstaan van zo’n verslaving!

    Liked by 2 people

  2. Nouhou,google er maar eens op. Er wordt veel geld verdiend met wiet. En kijk dan ook eens naar het verschil tussen de wiet van de jaren zestig en die van nu.
    Hier is het onderhand een grap: Brabant – wietland.

    Liked by 1 persoon

  3. De chemische bestrijdingsmiddelen op de nederwiet zijn vreselijk giftig.
    De spullen die er door heen gemengd worden om er meer van te maken zijn ook erg schadelijk.
    Het verhoogde THC-gehalte maken het er ook niet beter op.

    Het is maffia!

    Bezorgde groet,

    Liked by 1 persoon

    1. Het zal op veel meer plaatsen een probleem zijn. Door de grote bedragen die er mee gemoeid zijn. Er wordt door sommige mensen niet voor niets gepleit voor legalisering.

      Like

  4. Pfff… ook hier een groot probleem… bijna dagelijks nieuws over zowel soft- als harddrugs die gevonden worden… en dan nog zovelen die nooit ontdekt worden, vermoed ik… Jammer dat er ondertussen zoveel jongeren aan kapot gaan. Ook aan de zogenaamde onschuldige joint…

    Liked by 2 people

  5. Je raakt er ook nooit meer vanaf, eens je verslaafd bent. Wij kennen een verslaafde, al twee keer hoogdringend de kliniek in gemoeten, hoogdringend, afkickkliniek en al wat je wil. Hij is wel van goede wil maar het lukt gewoon niet. Ondertussen is hij ook al zijn werk kwijt.

    Rottigheid is het.

    Liked by 1 persoon

  6. Noem mij een provincie die nog wel is als vroeger. Ik ken er geen. Overal is de misdaad aanwezig, worden moorden gepleegd. Ondenkbaar vroeger. Sodom en Gomorra kwam alleen in de grote stad voor, zoals in de onze. Nu gaat er geen dag voorbij of ergens wordt wel iemand omgelegd. Er wordt geroofd, men blaast geldautomaten op, er wordt pinpasfraude gepleegd, gezakkenrold, overvallen, ingebroken, en zo meer. De drugsmaffia slaat haar slag. En de overheid kijkt toe. Heeft het te druk met andere zaken. En dat geeft zeer te denken…

    Like

  7. Ochja er is weer eens iets in het nieuws. Wel eens in Amsterdam gelopen op een zaterdag? Niet alles over 1 kam scheren, de meeste Amsterdammers hebben ook niks met die blowende toeristen net zo goed dat de Brabanders ook de pest hebben aan die rotzooi. Maar als je onze wetgeving vergelijkt met die in Belgie en Duitsland dan snap je wel dat ze hier die rotzooi kweken en de grens overzetten.
    Die rotzooi is overal maar omdat Brabant er toevallig wat harder aantrekt om het opgelost te krijgen, krijg jij opeens een raar gevoel bij het nummer Brabant. Ik ben import hier, maar dat nummer is wel mijn volkslied samen met Rotterdam van Spigt.

    Like

    1. Nieuw? Ik volg de berichten al enige jaren en je zegt het zelf al: Brabant ligt gunstig voor de ‘export’. De provincie maakt zich daar niet voor niets zorgen over.
      Het liedje is roerend, de meeste mensen die ik ken genieten ervan. Dat ik daarbij even dacht aan de zoveelste hennepzolderopruiming is niet onlogisch. Ik reken dit echt niet de Brabanders aan, wel de criminelen.

      Like

Geef een reactie

