Paapjes

 

 

Een vriendelijker naam dan we leerden als het scheldwoord ‘papen’.
Waar de naam paapje vandaan komt weet ik niet,  ik kan niets rooms aan de beestjes ontdekken.
Wel dat ze een ernstige oogopslag hebben.
Ze lijken het leven zwaar op te nemen maar wat wil je ook als je leefgebied steeds  kleiner wordt.
Uit Vogeldagboek.nl

 

30 gedachtes over “Paapjes

  1. Zo keek ik vandaag ook. Het viel me wat zwaar na een te korte nacht. Ik begrijp de blik van het paapje op de pijnlijke prikkeldraad. Hij is veel lieflijker dan de paus…😉 de link met de naam zie ik dus ook niet zo direct.

    Liked by 1 persoon

  2. Paapjes: volgens mij komt het uit het frans: paus is pape in het frans. Verder zou ik het niet zoeken.

    Het vogeltje lijkt me toch sympathieker dan “le pape” alhoewel ik geen van beiden persoonlijk ken.

    😉

    Liked by 1 persoon

    1. Dat zou waar kunnen zijn al zie ik niets wat op een pape duidt. Ga ik tstraks uitgebreide naar zoeken.
      De paus ken ik ook net. Hij mij evenmin, we hebben er geen behoefte aan. 😉

      Like

Geef een reactie

