Vragenlijsten

Ongeveer tien dagen geleden kwam er een verzoek binnenrollen van de gasleverancier. Het was een herinnering.

Onlangs hebben we u gevraagd een vragenlijst in te vullen. We werken continu aan het verbeteren van onze dienstverlening, producten en diensten. Uw mening is daarbij onmisbaar. Neemt u deel, dan maakt u kans op een van de 20 cadeaukaarten van Gamma t.w.v. €70,-*.
Het beantwoorden van een aantal vragen over onze dienstverlening en uw interesse in producten en diensten duurt slechts 5 minuten.

Een paar dagen geleden kwam dezelfde mail met dezelfde tekst. Ook deze gooide ik weg, uit ervaring weet ik dat de winkans ontzettend klein is, bovendien heb ik geen zin in deze troep. Heb ik adblock tegen reclame, krijg ik dit soort gezeur.
Het invullen is een kleine moeite, het gaat me om de dwingelandij waar ik niet tegen kan. Het is toch geen wettelijke plicht deze vragen te beantwoorden?
Ook webwinkels leuren met vragenlijsten.
Ik neem aan dat er goede sier (reclame?) wordt gemaakt met lovende antwoorden. Dan mogen ze de mensen er ook wel voor betalen in plaats van ze met een lullig waardebonnetje te lokken.

8 gedachtes over “Vragenlijsten

      1. Ik vul wel eens zoiets in, maar ik let wel op dat het niet iets is waardoor ik ongewenste telefoontjes krijg. Laatst had ik zo’n telefoontje, ik zou meegedaan hebben aan een enquete…. mijn reactie was dat dat wel heel lang geleden moest zijn…. zegt ze: “Even kijken… ja, 5 jaar geleden!” Belachelijk om dan nog gebeld te worden.

        Liked by 1 persoon

  1. Wij betalen genoeg aan die maatschappijen en inderdaad, als zij wat willen zouden we het gratis moeten doen.

    En overal staan ze te bedelen voor recensies. Daar doe ik niet aan. Punt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

