Zingend hoofd

Dat heb ik.
Ik zal het uitleggen.
We waren naar een luistermiddag van enkele zangkoren uit de omgeving die een uitvoering gaven, of, zo U wilt, acte de présence in  kasteel Tongelaar
Voor mij een spiksplinternieuwe ervaring.
Het was best gezellig.
Het aanbod van drank en eten was royaal, er waren veel bezoekers en een prima zon.
Het mooie weer was gunstig zij het dat de akoestiek op een binnenplaats (die buiten was)  te wensen overliet.  In de open lucht klinken stemmen, ook de mooiste, al gauw te ijl. Ze vervliegen. Ik weet niet hoe ik het moet uitdrukken.
In de binnenruimtes klonk het beter. Levendig. We swingden mee. Prettige moderne liedjes, afgesloten met Guus Meeuwis’ Brabants volkslied. Logisch, we wonen er tenslotte.
Het enthousiasme was groot, ons applaus eveneens, de koffie opperbest.
Een geslaagde dag
Alleen die naweeën…
Nog steeds klinken muzikale zinnetjes door het hoofd. Ik kan niet anders dan ze nazingen of neuriën, wie weet droom ik er nog van.
Straks ga ik de trap op, op de maat van↓
…dan denk ik aan Brabant…
11 gedachtes over “Zingend hoofd

  1. Herkenbaar….. als ik klaar ben bij de muziekrepetitie blijft vooral het laatste nummer in mijn hoofd hangen.
    Buiten is het altijd moeilijker, zangers en andere muzikanten horen elkaar ook minder goed. Het verschilt ook heel erg per ruimte….hoog of laag maakt een enorm verschil.
    Buiten vind ik toch altijd wel leuk, gezellig, maar wel moeilijker dus.

    Liked by 1 persoon

  2. Zingen schijnt zo goed te zijn voor een mens, dus zo’n zingend hoofd kan zeker geen kwaad. Ik zing ook graag, maar enkel als ik alleen ben, onder de douche, op het toilet en vooral in de auto. Toch lijkt samen zingen mij ook iets heel moois. Vermoedelijk kom ik nooit aan de bak in een koor want zo goed zing ik niet.

    Liked by 1 persoon

  3. Dat is best een ellendige eigenschap. Wij waren dit weekend in Aken. Daar staan een paar fraaie kerken. In een daarvan werd door een ‘popband’ geoefend. Bekende muziek. En dan neig ik tot meezingen….ahum…in de kerk. Niet gewenst. Maar buiten, door wandelend deed ik alsnog even een duit in het zakje. Mij vrouw keek me bijzonder vreemd aan…midden op straat…..

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

