Winkelsport

In de supermarkt.
Groente en fruit, beetje van dit, van dat.
Daarna volgen de gevarenzones: te vet of te zoet of teveel.
Koelvitrines met voorverpakte aardappelschijven, krieltjes, nog meer aardappels, die ik niet koop omdat ik gegarandeerd de grootste hoeveelheid neem en ze allemaal opeet in één maaltijd. Grote boog maar rechts.
Andere vitrines. K+k fruit, veel te duur voor een handje suikergoed. Snel voorbijrennen..
Salades. Eier-tonijn-komkommer-kip-kipkerrie-enzovoorts. Als een haas achteruit en rechtsaf.
Hammen. Kaassoorten. Huphup, naar ander pad.
Droge salami’s, cervelaatjes, twijfel…NEE, vort!
Koek. Chocolade. Snacks. Weer een spurtje.
En zo slalom ik de winkel door tot ik bijna voor pampus over m’n fiets hang.
Thuis neem ik een kopje magere thee met een chocolaadje als troost. Misschien twee.
17 gedachtes over “Winkelsport

  1. Ik houd niet van winkelen, Luc wel. Meestal haalt hij dan ook de voorraad aan, soms gaan we met twee. Ik loop door, neem wat we nodig hebben, maar dat vindt Luc echt niet leuk.

    Hij wil kijken, wikken, prijzen vergelijken – en chips kopen. Die lust ik niet (gelukkig).

    En in onze Colruyt heb je dan nog bijna bij elke stand proevertjes.

    Liked by 1 persoon

  2. Zo werkt het in de supermarkt, eerst krijg je het gezonde te zien en als je dan het gevoel hebt dat je gezond hebt ingekocht komt de valkuil.
    Gelukkig is er magere thee als troost. 🙂 Hans

    Liked by 1 persoon

  3. Volgens mij
    maken ze
    bij de supermarkt
    telkens de fout
    door de loopband
    te kort te maken
    Anders zou
    een beetje krat of fles
    zelfstandig
    in mijn tas kunnen springen
    Aan mij dan wel de kunst
    deze veilig op te vangen?
    Record gebroken
    de flessen dus niet…

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

