Het is nog maar januari

Hoe denkt de winter er dit jaar over?
Nogal losjes, lijkt het.
Lauwe temperaturen en een enkele nachtvorst waarbij een dun laagje rijp verschijnt dat je ’s morgens verbaasd doet opkijken. Wit? Koud? O ja, dat heet rijp.
Later op de dag vertoont zich een wolk hier en daar, een zich vervelende regenbui en baldadige  stormstoten. Een neutrale zon.
Het is niet veel.
Kindersleetjes staan in garages en op zolders, onnozel, wat weten zij ook van klimaten.Ik stap in snowboots en liefkozend trek ik  de bontwanten aan, alles past nog.
Verlangend wacht ik op sneeuwjachten maar het enige wat ik zie is de tijd die landerig voorbij glijdt, langzaam lichter wordend.
Als ik hem tegenkomt  mompelt hij slechts maar ja, wat moet een verwarde tijd ook zeggen.

17 gedachtes over “Het is nog maar januari

Geef een reactie

