Oude spullen

Dit logje uit 2004 is blijvend actueel,  zeggen mensen om me heen.
De vliering staat nog steeds half vol, nu met nieuwe oude spullen. Echtgenoot is niet meer. Andersom was me liever geweest maar waarschijnlijk hadden we dan weer andere oude spullen.

Daar zit ik dan, klaar om op te ruimen.
Links van me ligt een oeroude GSM. Hij doet het nog.
Rechts ligt een nieuw mobieltje. Hij doet het beter en nog veel meer.
Op een plank staat een gewoon telefoontoestel waarvan de indertijd hooglijk gewaardeerde eigenschappen (Handsfree! TIEN voorkeuzenummers!) volkomen achterhaald zijn.
Vóór me staat een nieuwe pc met alle toeters en bellen, eenvoudig te bedienen door zelfs de grootste elektronische minkukels.
Op de grond staat de oude pc met de gecrashte harddisk.Hij doet het niet meer.
Op een schap huist de nieuwe CDspeler naast de oude die nagekeken moet worden. Dan zou ‘ie het weer doen.
In de keuken speelt de radio, de vorige staat kapot in de kast.
De vliering is een opslagplaats van platenspelers, wisselaars, bandrecorders, cassetterecorders, videoapparatuur, televisietoestellen in diverse maten, stereocombinaties en tientallen andere ooit begeerde ontspanningsdingen. Zij doen helemaal niks meer.

Ik kijk naar de luie stoel. Daar zit mijn echtgenoot die naar mij kijkt terwijl ik dit stukje typ op het nieuwe keyboard. Hij denkt waarschijnlijk ook aan alle afgedankte spullen.
Ik lach naar hem: wees maar niet bang schat, ik zal jou niet op de vliering zetten.
Hij lacht terug: waarom zou je ook, ik doe het nog.

12 gedachtes over “Oude spullen

  1. Scanners en printers zijn niet meer compatibel voor de huidige laptops, oude opnameapperatuur is te omslachtig in gebruik. En met de rest kun je misschien arme mensen blij maken. 🙂

    Like

    1. Elektronica en oudere audiovisie brengen we de laatste jaren naar iemand die dit verzamelt. Trimfiets e.d. ben ik kwijtgeraakt via de gratis sites.
      Toch staat er nog het een en ander. Oude koffers, weekendtassen, bureautjes.
      Teveel.

      Like

  2. Leuk dat je bij me langskwam. Jammer dat WP zo moeilijk doet bij blogger. Andersom gebeurde dat ook bij mij nadat ik notabene een WP account had aangemaakt. Ach ja. computers. En radio’s. En wat ons huis allemaal nog meer bewaart voor ons. Een oudj stukje over oude spullen;
    http://lehti-paul.blogspot.nl/2012/03/radio-zoekt-etaleur.html

    Uit de reacties begrijp ik dat de man die tegen je zei ‘Ik doe het nog’ er inmiddels niet meer is. Geen idee hoe of hoe lang al. Maar wens je hoe dan ook sterkte. Hoop dat je veel van zulke mooie herinneringen hebt. die, anders dan oude radio’s zorgvuldig bewaard moeten blijven.

    Like

    1. Ik sta er van te kijken dat ik zomaar werd geaccepteerd. Via de anoniemknop weliswaar maar dat is niet erg, dan zet ik mijn naam erbij.
      Met oude spullen hebben veel mensen een dubbelzinnige relatie: ze willen ze kwijt en houden ervan..

      Like

Geef een reactie

