Zijn we al kerstvredig?

Of trainen we nog wat? In en rond het winkelcentrum vinden we een uitstekend oefenterrein.

Geduldig het schoppende kleutertje ontwijken, niet huilen als je naast de laatste ijstaart grijpt, kalm rondkijken in een trage kassarij (iemand rekent af in dubbeltjes, 46 euro), vriendelijk reageren op voorkruipers en tenslotte fluitend de omgejaste fiets oprapen. Stuur en spatbord rechtbuigen.
Meestal gedraag  je je automatisch op deze manier. Ingeval van drukte, haast plus een breed scala aan voordeelaanbiedingen, dat vooral,  voelen de dingen anders, gejaagder, alsof de klanten allemaal tegelijk op tijd thuis moeten zijn.
Loopt U dit traject deze dagen volgens bovenstaande regels? Vrede zij met U.

Lang geleden stond ik zelf in die rijen, eerst bij Appie voor een paar vergeten artikeltjes waaraan ik bijna een half uur kwijt was, daarna bij de slager. Hij bood biefstuk aan voor bijna niets, alleen geldig op 23 december. (Je zou hem wat doen, grr)
De klanten stonden tot aan het volgende dorp, chagrijnig loerend naar iedere toevallige passant, bang voor niets te komen.
Daar en toen trok ik mijn conclusies: kerstinkopen doe ik sindsdien lang van te voren.
Dan maar geen pudding voor halve prijs.
Wèl een prettig vooruitzicht op de te koken maaltijd, alle ingrediënten staan klaar in een vredige voorraad
ongetraind↓

 

14 gedachtes over “Zijn we al kerstvredig?

  1. Ik vind het heerlijk om in de kerstdrukte te winkelen….. als ik niks echt nodig heb!!!! Dus de belangrijke boodschappen zijn altijd bijtijds in huis, zodat ik gewoon lekker kan rondneuzen in leuke winkels, is het er te druk om te lopen dan zoek ik een andere leuke winkel.

    Liked by 1 persoon

  2. Ben al heel vredig bezig, maar na drie mensen voor te laten gaan bij de kassa met een boodschapje vond ik het wijzer daar maar mee te stoppen.
    Ik hamster nu ook al, zie me niet in de winkel als het zo druk is. Hans

    Liked by 1 persoon

  3. Wij hebben de mazzel flink wat uitnodigingen te krijgen voor de feestdagen. Veel van de bijbehorende stress ontgaat ons, de gasten die komen zijn matige eters en drinkers, dus dat gaat meevallen. We moeten wat cadeautjes vinden voor lieve vrienden, maar ook dat lukt wonderwel omdat we de vleugels daarvoor iets verder uitslaan en niet op de drukste plekken zoeken. Scheelt veel spanning. Want het moet het feest van het Licht worden en niet van de donkerte….

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

