Verbroken…


Vanavond viel de verbinding met Internet uit.

Ach, nou ja, dat wordt lezen. Dacht ik. En ik las.
Zojuist toch even even geprobeerd op tablet, en ja, verbinding hersteld.
Dat had me in de beginjaren van computergebruik moeten gebeuren, in alle staten was ik. Indien er geen kind voorhanden was belde ik er een: ‘heb je even tijd? Alsjeblieft en please? Ik weet niet wat ik gedaan heb maar de boel is kapot en wat moet ik nu doen enzovoorts.’
Daar had ik geen rust van, dacht alleen maar aan wat ik had willen mailen of wat dan ook,  kwam niet op het idee om iets anders te doen. Nerveus werden alle knoppen geprobeerd, een wonder dat ik niets stuk maakte.
Intussen heb ik niet alleen ’n beetje bijgeleerd, ik ben ook wat minder freaky. Geen web? Pech gehad; televisie, boeken, beetje breiwerk, puzzels, er is altijd een vervangmiddel en vaak is het nog leuk ook. Of ik bel een zus.
Niet meer in paniek raken wanneer ik het web niet op kan, er is ook nog een andere wereld.
Een verworvenheid al zeg ik het zelf.
Nu het weggevallen geluid nog.
Of zal ik zelf zingen? 🎶

16 gedachtes over “Verbroken…

  1. That’s the spirit! … Bij ons valt het wel vaker uit… Slechts 2mb per seconde, dus ook supertraag… Buitengebied hé…. Dan kan je het vergeten. Nu gooien we ons wel samen met de buurtbewoners om alsnog kabel of glasvezel te krijgen. We zijn er dus mee bezig. Wordt vervolgd…

    Liked by 1 persoon

      1. Na jaren strijd, zal ik maar zeggen, is er hoop… Wel erg dat we zelf moeten opdraaien voor aansluitkosten enz. … Het wordt best een dure grap. We hopen tegen volgende zomer eindelijk verlost te zijn van traag internet met veel uitval, satelliettelevisie met constant uitval bij slecht weer of wind, KPN digitenne die ook maar half werkt…. Nu ja, voor mij geen probleem want ik kijk amper t.v., maar mijn man wel en ook de gasten die we hier regelmatig herbergen.
        We zijn heel blij dat er eindelijk een doorbraak is. Nu nog zien dat het echt gaat gebeuren…

        Liked by 1 persoon

  2. Hoewel ik het nog steeds vervelend vind als het uitvalt, maak ik mij er ook niet meer zo druk om. Als ik van tevoren weet dat ik het even zonder moet doen vind ik het sowieso geen ramp, maar onverwachts is altijd lastig, er kan iets zijn wat anders van tevoren geregeld had moeten worden en het is natuurlijk ook niet duidelijk hoelang het duurt….. maar een uurtje zonder is zeker geen drama. Voorheen dacht ik altijd dat mijn laptop stuk was of anders de KPN-apparatuur die ik in huis heb (is al eens gebeurd)….. maar nu ga ik er meestal vanuit dat het een storing is en dat voelt een stuk rustiger.

    Liked by 1 persoon

  3. Ook ik maakte het wel eens mee. Vooral lastig als je net als ik een nerinkje aan huis hebt en klussen moet klaren waarbij je o.a. teksten of ontwerpen moet maken. Nu heb ik nog slechts schrijfverplichtingen. Ook niet fijn. Maar door een wat slimmere aanpak, ik schrijf nu vooruit, op voorraad, waardoor de deadlines opschuiven, raak ik er niet zo snel door van de leg. En we hebben een Smartphone die via 4G nog steeds kan communiceren als het nodig is. Minder snel paniek in de tent…..

    Like

Geef een reactie

