Sinterklaas


Hoewel ik niet geloof aan sint
stuur ik toch een nieuw gedicht

Je weet maar nooit,’ denk ik gezwind,
‘hij is misschien een zwaargewicht
en komt te voorschijn voor wat loof
wortels en een bonenstoof
gevoegd bij water en een rijm
met spreekwoordelijk geslijm.’

Ik doe er ook een plaatje bij
waarop hij rijdt in vol ornaat.
’s Nachts en vlot en laddervrij,
zijn duistere paden overgaat.

Want zeg nou zelf, een ouwe man
op een paard en overdone
is makkelijk te neppen.
En als hij me niets geven wil
dan za’k hem wel eens appen.

10 gedachtes over “Sinterklaas

  1. In ieder geval een niet al te rammelend gedicht, want te vaak zijn deze geschreven door mensen zonder een verlicht gezicht….IN dit geval is de auteur bijzonder bekwaam aan de gang gegaan en zal zij vast op enig moment haar pumps of laarzen vol met leuks of lekkers in de gang zien staan….

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

